Palamós rebutja que un futur tren tramvia li afecti la zona urbana

05/12/2022 Obres i Urbanisme


El tren-tram funcionaria com a tren entre municipis i es convertiria en tramvia en entrar a les àrees urbanes.

El tren-tram funcionaria com a tren entre municipis i es convertiria en tramvia en entrar a les àrees urbanes.

L'Ajuntament de Palamós veu bé que es faci un estudi rigorós sobre la viabilitat d'una línia nova de tren tramvia a la Costa Brava. El municipi creu que és una bona oportunitat per valorar si l'opció d'implantar aquest mitjà de transport és realista o no. Sigui com sigui, el consistori palamosí descarta que un futur servei ferroviari d'aquest tipus pugui tenir parada dins el teixit urbà del municipi.

El Departament de Territori, a través de Ferrocarrils de la Generalitat, ha adjudicat la redacció de l’estudi de viabilitat d’una nova línia de tren-tramvia a la Costa Brava que connecti, amb una freqüència inferior als 15 minuts, els municipis que envolten el massís de les Gavarres i contempli també possibles ramals, i la seva fase d’execució. L’estudi, amb un termini de redacció d’11 mesos, s’ha adjudicat a la Unió Temporal d'Empreses formada per Bews i Ingerop per un import de 289.900 euros. L'estudi ha d’incloure una estimació del cost d’execució del projecte, la proposta d’explotació del servei i una anàlisi de la demanda potencial d’usuaris. També ha d’incorporar mesures orientades a garantir la intermodalitat i la capil·laritat del transport públic al conjunt dels municipis del Baix Empordà. Lluís Puig, alcalde de Palamós, ha valorat així la realització d'aquest estudi.



Sigui quin sigui el diagnòstic que faci l'estudi de viabilitat, Palamós rebutja rotundament que l'hipotètic futur traçat d'aquest tren tramvia afecti la trama urbana del municipi. Lluís Puig.



Amb una longitud aproximada de 144 quilòmetres, la nova connexió que s’estudiarà, tindrà el format de tren en trams interurbans i de tramvia en els urbans. Disposarà de dos ramals principals que seran la connexió amb l’aeroport Girona-Costa Brava i la connexió Girona-Banyoles-Olot. En aquest sentit, caldrà també resoldre l’enllaç interurbà del sistema Girona-Sarrià de Ter, tot arribant a Santa Eugènia, Fontajau i Montilivi.


Proposta del recorregut del tren-tram. (Font: Tren-Tram Olot-Banyoles-Girona).

Proposta del recorregut del tren-tram. (Font: Tren-Tram Olot-Banyoles-Girona).


Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...