05/08/2021 Societat - Jordi Rodríguez
Dos sanitaris atenen a un pacient a la Unitat de Cures Intermèdies de l'hospital de Palamós. (Foto: SSIBE).
Malgrat l'impacte que ha suposat l'esclat de la cinquena onada de la COVID-19, Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà no s'ha plantejat suspendre torns de vacances d'estiu entre el seu personal. L'entitat que gestiona l'hospital de Palamós, el sociosanitari Palamós Gent Gran i quatre àrees bàsiques de salut de la comarca, assegura que hagués estat una mesura contraproduent, i que només hagués considerat com a últim recurs.
L'hospital de Palamós s'ha vist sotmès a una gran pressió, darrerament. La setmana passada es va arribar a una situació de col·lapse perquè no hi havia prou llits per ingressar tots els pacients que arribaven a urgències, sobretot malalts COVID. El fet que aquests pacients es quedessin a urgències limitava l'espai per seguir visitant altres usuaris que anaven arribant. Per això es van obrir 5 llits més a la planta d'aïllament COVID i es van derivar pacients no COVID de Palamós Gent Gran a la Clínica Onyar, fet que va permetre a l'hospital portar malalts al sociosanitari. Tot plegat en un context de manca de personal, en part perquè s'estan fent els torns de vacances d'estiu. Una solució hagués estat suspendre'ls i fer reincorporar els professionals. Segons la directora assistencial de SSIBE, la doctora Anna Ribera, no ho han volgut fer.
Els malalts COVID suposen ara mateix una tercera part del total de pacients ingressats a l'hospital de Palamós. El nombre de contagis, però, va a la baixa i això marca la tendència d'anar relaxant poc a poc aquesta ocupació.
Totes les notícies:
22/06/2026 - Medi Ambient Crida a la prudència durant la revetlla pel risc d'incendi
Demà dimarts viurem una nova nit màgica amb la revetlla de Sant Joan. Temps de gaudir d'un bon...
22/06/2026 - Societat L'Ajuntament convoca les ajudes per fer front al pagament de l'IBI
L'Ajuntament de Palamós ha obert la convocatòria dels ajuts a persones amb escassa capacitat...
22/06/2026 - Serveis El Marella Discovery 2 fa la penúltima escala de creuers del juny
El port de Palamós va completant les escales de creuer previstes per a aquest mes de juny, i que...
22/06/2026 - Medi Ambient Dipsalut controla dutxes i sorres a més de 80 platges de la Costa Brava
El Dipsalut, l'organisme de salut pública de la Diputació de Girona, reedita aquest any el seu...
22/06/2026 - Serveis 86 empreses i entitats gironines reben la certificació Biosphere de les cambres de comerç
Les cambres de comerç de Palamós i de Girona han fet el lliurament de les certificacions...