20/02/2019 Societat - Carlos Ribas
Els establiments participants en aquesta ruta prepararan un plat inspirat en Carnaval.
El Carnaval de Palamós ja té la seva ruta gastronòmica. Des del proper dissabte, 23 de febrer, dia de la presentació, fins el dia 6 de març, 10 establiments de Palamós preparan un plat inspirat en la disbauxa, l'efusivitat i la màgia del Carnaval. S'anomena 'Menja't el Carnaval' i és una iniciativa de la colla Kins 20, encarregats de representar el Carnestoltes aquest any, juntament amb l'entitat organitzadora de la festa, l'Associació Carnaval de Palamós.
Avui n'hem parlat amb el cuiner Tomàs Brull. Ell forma part dels Kins 20 i, a partir de dissabte, es convertirà en el Rei del Carnaval de Palamós 2019, governant per uns dies la vila. Abans de transformar-se en el Rei Tomàs Turbant, ens ha explicat com va sortir la iniciativa de fer una ruta culinària per Carnaval.
En Tomàs Brull, que és cuiner professional, explica com es pot portar l'essència festiva del Carnaval a la cuina i transformar-la en una proposta gastronòmica.
En la ruta gastronòmica 'Menja't el Carnaval' hi participen 10 tavernes i restaurants de Palamós. Són concretament, La Caleta, Macabeu, la Barberia, la Notaria, la Gavina, el Txoko Donostiarra, Can Nicanor, Can Morera, Arrels i Bitàcora. Tots preparan un plat inspirat en Carnaval els dies que dura la festa, del 23 de febrer al 6 de març. El dia 28 de febrer, un jurat especialitzat provarà tots els plats, atorgarà un obsequi a cada un dels establiments participants i premiarà amb un guardó el plat guanyador.
Totes les notícies:
29/12/2025 - L'alcaldessa valora els trets més importants del pressupost i en destaca la congelació de taxes i tributs
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, ha valorat alguns dels aspectes més destacats del pressupost...
29/12/2025 - Junts per Catalunya creu que l'ambientació nadalenca és molt pobra
Junts per Catalunya creu que l'ambientaió nadalenca és molt pobra. El regidor del grup, Josep...
29/12/2025 - Segona funció dels Pastorets dels Showboys
Avui es representa a la Gorga la segona funció dels Pastorets dels Showboys. Ahir es va estrenar...
29/12/2025 - La Christmas Race 2026 serà campionat d'Europa de la classe Europa
Fa una setmana es va acabar la Christmas Race 2025. L'edició de l'any vinent serà molt especial...
25/12/2025 - Alerta de temporal de pluja i fort onatge al Baix Empordà per Nadal i Sant Esteve
Protecció Civil activa el Pla INUNCAT davant les fortes precipitacions i el risc d’inundacions...