21/07/2026 Societat
SSIBE treballa per reduir el temps per ser atesos a les Àrees Bàsiques de Palamós i Palafrugell. (Foto: SSIBE).
El grau d'accessibilitat per obtenir visita a l'atenció primària presenta diferències importants entre les 4 àrees bàsiques de salut que gestiona Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà. Bàsicament hi ha 2 blocs. Les que tenen uns registres millors, que són les de La Bisbal d'Empordà i de Torroella de Montgrí, i les que presenten uns resultats més discrets, que en aquest cas es tractaria de les ABS de Palamós i de Palafrugell.
Segons la memòria anual de SSIBE corresponent al 2025, l'accessibilitat per obtenir visita a 2 dies vista se situa en el 62 per cent a l'ABS Palamós. A la de Palafrugell és del 53 per cent, a la de la Bisbal, del 64, i el millor resultat l'obté Torroella de Montgrí amb un 87 per cent d'accés en aquest termini. Si parlem de visita a 5 dies, bons registres per a La Bisbal i Torroella, respectivament amb el 91 i el 97 per cent, i més discrets per a Palafrugell, 73 per cent, i Palamós, 75. Xavier Pérez, gerent de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, explica el per què d'aquestes diferències.
A l'Àrea Bàsica de Salut de Palamós obtenir visita a 2 dies té una accessibilitat del 57 per cent en medicina familiar, del 65 en infermeria, i del 74 per cent en pediatria. Si el termini màxim perquè et donin visita és de 5 dies, els guarismes són del 63, 84 i 90 per cent, respectivament. L'ABS palamosina compleix el 88 per cent dels objectius marcats pel CatSalut que, malgrat tot, és la xifra més baixa de les 4 àrees bàsiques esmentades.
Totes les notícies:
21/07/2026 - Societat SSIBE vol escurçar l'espera per obtenir visita a les ABS de Palamós i Palafrugell
El grau d'accessibilitat per obtenir visita a l'atenció primària presenta diferències importants...
21/07/2026 - Política Ple ordinari de juliol de l'Ajuntament de Palamós
A les 6 d'aquesta tarda està convocat el Ple ordinari de l'Ajuntament de Palamós d'aquest mes de...
21/07/2026 - Serveis Convocatòria d'ajudes de la Generalitat per potenciar el comerç de Palamós
El Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya ha fet pública una convocatòria de...
21/07/2026 - Política La palamosina Yolanda Aguilar (PSC), nova consellera comarcal
Yolanda Aguilar, regidora del PSC en el govern de l'Ajuntament de Palamós, ha entrat a formar part...
21/07/2026 - Cultura Concert de música barroca amb Ensemble 1695, a l'església de Santa Maria
Ensemble 1695, un conjunt de música barroca dedicat a la interpretació amb criteris històrics,...