16/07/2026 Societat
L'activitat quirúrgica ha augmentat d'un 2% l'any 2025. (Foto: SSIBE).
Per bé que la seva capacitat operativa continua molt condicionada per la manca d'espai, l'activitat assistencial de l'hospital de Palamós i de l'atenció primària a la comarca ha continuat creixent en diferents àmbits. Ho recull la memòria anual de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, que s'ha presentat avui als mitjans de comunicació. Les estades a l'hospital de dia mèdic han crescut d'un 17 per cent, les intervencions quirúrgiques, d'un 2 per cent, mentre que s'han estabilitzat les altes hospitalàries, amb un punt menys, i hi ha també un mínim 1 per cent de creixement de l'activitat al servei d'urgències.
L'any passat, l'hospital de Palamós va donar 11.716 altes amb una estada mitjana de 5 dies. Es consolida, en aquest sentit, la tendència a estades més curtes, amb una reducció del 4 per cent del temps d'ingrés. Les intervencions quirúrgiques al llarg del 2025 han estat 7.403. Pugen més, un 4 per cent, les operacions amb ingrés, que són quasi 3.000. Les ambulatòries, unes 4.400, s'incrementen només d'un punt. El 100% dels pacients en llista d’espera quirúrgica està dins del temps de garantia que marca el CatSalut. Les estades a l'hospital de dia quirúrgic, 11.194, s'han mantingut gairebé estables, però han crescut significativament, d'un 17 per cent, les de l'hospital de dia mèdic, fins a superar les 7.600. Trencant la tendència dels últims anys creix el nombre de parts fins als 681, un 3 per cent. En l'apartat de les consultes externes, l'hospital de Palamós en va atendre 191.000 l'any passat, un 1 per cent més que al 2024.
Perquè uns feu una idea, en un dia d'activitat a l'hospital de Palamós es fan de mitjana 47 altes, 770 consultes externes o 76 sessions d'hospital de dia. S'atenen 171 urgències, 2 parts, es fan 54 intervencions quirúrgiques, i 28 sessions de diàlisi o 452 de rehabilitació. Pel que fa a proves diagnòstiques, es duen a terme diàriament 60 ecografies, 37 mamografies, 32 ressonàncies magnètiques o 51 TAC.
L’atenció primària al Baix Empordà ha augmentat la seva activitat un 1% en relació al 2024, amb 759.000 visites en un any. L'Àrea Bàsica de Salut de Palamós en va atendre l'any passat gairebé 223.000. L’accessibilitat als serveis d’atenció primària, per obtenir visita en 5
dies, se situa entre el 73% i el 97% en les 4 ABS de la comarca.
Totes les notícies:
16/07/2026 - Societat L'activitat assistencial de SSIBE continua creixent en diferents àmbits
Per bé que la seva capacitat operativa continua molt condicionada per la manca d'espai,...
16/07/2026 - Política Som-hi demana recomençar el procés de liquidació del pressupost municipal 2025
Som-hi per Palamós i Sant Joan demana que l'alcaldessa Maria Puig faci un decret nou de tancament...
16/07/2026 - Societat Declaració de fermesa de les sentències sobre les retribucions de la Policia Local
La Sala del Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha començat...
16/07/2026 - Societat Protecció Civil demana extremar la prudència en el bany
Coincidint amb el primer mes de la campanya de bany, que va començar el 15 de juny i que...
16/07/2026 - Cultura Exposició col·lectiva dels artistes socis de Monalisi
Fins al dia 25 d'aquest mes de juliol la sala d'art Monalisi, situada al número 2 del carrer de...