21/05/2026 Obres i Urbanisme
Estat de les obres del Mercat Municipal, ahir al vespre.
Ara fa un parell de mesos, el govern municipal de Palamós havia fixat la data del 31 de maig per a la finalització de les obres del Mercat Municipal. Però finalment no serà així. Els treballs no estaran acabats en aquest calendari i les actuacions de reforma integral d'aquest equipament comercial públic s'estendran al llarg del mes de juny. Si no es concedeix cap pròrroga, la data límit que marca la subvenció europea concedida al projecte és el 30 de juny.
La reforma del Mercat Municipal va començar l'octubre de l'any passat. Els primers mesos de treball es van centrar en els enderrocs, fins a deixar a la vista només l'esquelet de l'edifici. A partir d'aquí va començar la fase constructiva pròpiament dita, que continua avançant. Tant pel que fa a l'edifici del mercat, com també a la urbanització del seu entorn. L'alcaldessa de Palamós, la republicana Maria Puig, va passar ahir pel programa d'aquesta emissora 'Preguntes' i va posar el calendari al dia.
La idea és acabar la reforma del Mercat Municipal a finals de juny, perquè els paradistes que obtinguin l'adjudicació de les 19 parades del recinte puguin fer les obres dels seus llocs de venda, i la instal·lació entri en servei a l'octubre. El procés de licitació de les parades s'està enllestint, i els botiguers que estan instal·lats a l'espai 'El Provisional' s'hi quedaran tot l'estiu. Maria Puig.
La reforma del Mercat Municipal de Palamós té un cost de 2'4 milions d'euros, amb una aportació d'1'3 milions per part dels fons europeus Next Generation. El projecte manté l'estructura del mercat vell però reforma completament l'interior i la façana, amb una millora estètica, funcional, i d'eficiència energètica. Preveu una planta baixa envidrada, amb llum natural i parades visibles des de l'exterior. Estarà una mica més elevada que l'actual per prevenir inundacions, i disposarà d'una superfície de venda de més de 1.200 metres quadrats. Les plantes superiors tindran una façana de maó massís, amb junta oberta entre les peces per crear ventilació i un filtre solar. El primer nivell, amb 468 metres quadrats, serà per a estacionament de vehicles i serveis complementaris. En el segon, amb superfície de 440, hi haurà magatzems i obradors.
Totes les notícies:
21/05/2026 - Obres i Urbanisme Les obres del Mercat Municipal s'allargaran durant el mes de juny
Ara fa un parell de mesos, el govern municipal de Palamós havia fixat la data del 31 de maig per a...
21/05/2026 - Obres i Urbanisme 74.000 euros per arranjar trams de camí afectats pel temporal 'Harry'
L'Ajuntament de Palamós abordarà en breu la reparació de més trams de camins afectats pels...
21/05/2026 - Serveis Segona edició de la jornada 'Palamós Millora Tradició i Innovacio a l'Economia Blava'
L'Àrea de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Palamós programa pels dies 26 i 27 de maig la...
21/05/2026 - Societat La Fundació Oncolliga implanta el 'Kit de mama' a l'hospital de Palamós
L'hospital de Palamós oferirà a partir d'ara a les persones que s'han de fer una cirurgia de...
21/05/2026 - Cultura 'Contes musicats' a la Biblioteca amb 'The Chocolate Cake'
Els clubs de lectura infantils de la Biblioteca Municipal de Palamós convoquen aquesta tarda una...