Salta al contingut
Ràdio Palamós Dia del Patrimoni Audiovisual
En directe 107.5FM Ara sonaEls nostres èxits, els teus èxits... amb Abel Espinosa Dimarts, 27 d'octubre de 2026

Hemeroteca

Cerca entre totes les notícies de l'Informatiu per data, tema o paraula, o fes-hi una pregunta a la IA.

Surten totes les notícies que contenen les paraules que escriguis, encara que no vagin seguides. Per cercar una frase exacta, posa-la entre cometes.

Sembla una pregunta.

S'han trobat 8337 notícies. Esborra la cerca

Cultura

'El cadell', de Josep Miró, al 'Llegir el teatre' de la Biblioteca Municipal

Imatge d'arxiu d'una sessió de ʺLlegir el teatreʺ a la biblioteca. (Foto: Biblioteca Lluís Barceló i Bou).
Imatge d'arxiu d'una sessió de ʺLlegir el teatreʺ a la biblioteca. (Foto: Biblioteca Lluís Barceló i Bou).

Els clubs de lectura de la Biblioteca Municipal de Palamós i Sant Joan convoquen aquesta tarda el 'Llegir el teatre'. Els participants comentaran l'obra 'El cadell', de Josep Miró. L'obra transcorre en una casa pairal que és la gran protagonista de la peça, i que governa els seus habitants.

'El cadell' també es podria titular 'L’hereu'. Aquest subjecte marcat des del naixement per uns codis i normes per assegurar la continuïtat d’un model familiar, social i del patrimoni material acumulat. En aquest petit món, on tot sembla girar al voltant de l’home, les dones són els puntals de la casa i d’aquesta història sobre el pes invisible dels que ens han precedit, que va des de principis del segle passat i arriba fins als nostres dies. Josep Miró és autor d’una trentena d’obres entre textos propis, adaptacions i dramatúrgies, i ha estat traduït a una vintena de llengües. La seva peça teatral 'El cadell', avui al 'Llegim el teatre' de la Biblioteca Municipal. A partir de les 7 de la tarda i amb entrada lliure.