Salta al contingut
Ràdio Palamós
En directe 107.5FM Ara sonaRàdio Palamós en directe - 107.5fm Dissabte, 3 d'octubre de 2026

Hemeroteca

Cerca entre totes les notícies de l'Informatiu per data, tema o paraula. Si escrius diverses paraules, surten les notícies que les contenen totes, encara que no vagin seguides. Per cercar una frase exacta, posa-la entre cometes.

Esports

Celso Curiel (AA Palamós), campió del món de 10 KM màster M75

Celso Curiel s'ha proclamat campió del món de 10 quilòmetres en ruta a la ciutat de Daegu, Corea del Sud. (Foto: AA Palamós).
Celso Curiel s'ha proclamat campió del món de 10 quilòmetres en ruta a la ciutat de Daegu, Corea del Sud. (Foto: AA Palamós).

El veterà Celso Curiel, de l'Associació Atlètica Palamós, s'ha proclamat campió del món dels 10 quilòmetres en ruta, en la categoria de més grans de 75 anys. Curiel, que ara en té 77, ho ha aconseguit en el Campionat del Món Màster que s'ha fet aquestes setmanes passades a la ciutat de Daegu, a Corea del Sud.

El corredor de l'Associació Atlètica Palamós es va assegurar la victòria dels 10 quilòmetres amb un temps de 45'38'', establint un avantatge notable sobre els seus perseguidors del segment M75. Segon va ser el també membre de la selecció espanyola Óscar Calvé, amb una marca de 48'15'', mentre que el tercer graó del podi el va ocupar l'australià Ron Schwebel, aturant el crono en 51'18''.
No és la primera vegada que Celso Curiel firma bons resultats en campionats mundials. Al 2024 va ser subcampió de camp a través a Suècia. I l'any passat a Florida va obtenir la plata en els 3.000 metres i el bronze en els 1.500. En el seu palmarès hi ha diferents campionats d'Espanya, i la primavera passada va aconseguir el rècord nacional dels 5 quilòmetres en ruta, dins la seva categoria d'edat.