Salta al contingut
Ràdio Palamós
En directe 107.5FM Ara sonaEls nostres èxits, els teus èxits... amb Yolanda Aguilar Dimecres, 28 d'octubre de 2026

Hemeroteca

Cerca entre totes les notícies de l'Informatiu per data, tema o paraula, o fes-hi una pregunta a la IA.

Surten totes les notícies que contenen les paraules que escriguis, encara que no vagin seguides. Per cercar una frase exacta, posa-la entre cometes.

Sembla una pregunta.

Societat

Aquesta notícia té més de 3 anys: és del 14 de juny de 2023. Pot ser que la informació ja no sigui vigent.

Crida a fer més donacions en el Dia Mundial del Donant de Sang

Catalunya necessita 1.000 donacions diàries de sang. (Foto: Banc de Sang i Teixits).
Catalunya necessita 1.000 donacions diàries de sang. (Foto: Banc de Sang i Teixits).

El Banc de Sang i Teixits de Catalunya necessita un miler de donacions de sang diàries per cobrir les necessitats dels hospitals del país. L'entitat fa aquesta crida a les portes de l'estiu, una època de l'any en què la gent canvia d'hàbits i les donacions de sang tendeixen a disminuir. Avui, 14 de juny, és el Dia Mundial del Donant de Sang.

Durant l'última dècada, els avenços mèdics han aconseguit un estalvi significatiu de sang en les operacions quirúrgiques i els tractaments, però la demanda s'ha mantingut per l’augment de l’esperança de vida i les malalties cròniques associades a l’edat. Joan Ramon Grífols és el director assistencial del Banc de Sang i Teixits de Catalunya.



L’edat mitjana dels pacients que reben sang ara és de 73 anys, quan fa 15 anys era de 69. A Catalunya, es fan més de 300.000 transfusions l’any, entre hematies, plasma i plaquetes. Un gruix important de la sang que es dona es destina a fer transfusions a pacients malalts de càncer.