Salta al contingut
Ràdio Palamós
En directe 107.5FM Ara sonaRàdio Palamós en directe - 107.5fm Diumenge, 4 d'octubre de 2026

Hemeroteca

Cerca entre totes les notícies de l'Informatiu per data, tema o paraula. Si escrius diverses paraules, surten les notícies que les contenen totes, encara que no vagin seguides. Per cercar una frase exacta, posa-la entre cometes.

Societat

El sector de la discapacitat intel·lectual reclama ser escoltat

Inauguració institucional del Congrés Dincat. (Foto: Dincat).
Inauguració institucional del Congrés Dincat. (Foto: Dincat).

L'entitat Dincat, que representa el sector de la discapacitat intel·lectual a Catalunya, fa una crida a les administracions públiques perquè atenguin la difícil situació que travessen les entitats que treballen amb aquest segment de la població. Dincat insta el Govern a resoldre els reptes que ha d'abordar, com ara resoldre el problema de les llistes d'espera per accedir a places residencials i d'atenció diürna.

També reclama desenvolupar els projectes de vida independent, revisar la Cartera de Serveis Socials, que veu obsoleta, i fer un pla per actualitzar i dignificar les tarifes dels serveis. Altres reivindicacions del sector de la discapacitat són millorar la qualitat de vida dels usuaris, establir unes bones condicions laborals per als treballadors, i assegurar la viabilitat de les entitats. El gerent de Dincat, Víctor Galmés, demana una acció decidida de les administracions per posar-ho tot al dia.



En l’àmbit de l’empresa i el treball, Dincat reivindica repensar el model d’inserció sociolaboral del col·lectiu. Cal recordar que actualment només 1 de cada 5 persones amb discapacitat intel·lectual en actiu té feina, una xifra que l'entitat considera preocupant. També recorda la importància de la formació professional adaptada o la necessitat de trobar solucions a l’envelliment o al deteriorament prematur del col·lectiu.