Salta al contingut
Ràdio Palamós
En directe 107.5FM Ara sonaRàdio Palamós en directe - 107.5fm Diumenge, 4 d'octubre de 2026

Hemeroteca

Cerca entre totes les notícies de l'Informatiu per data, tema o paraula. Si escrius diverses paraules, surten les notícies que les contenen totes, encara que no vagin seguides. Per cercar una frase exacta, posa-la entre cometes.

S'han trobat 1447 notícies. Esborra la cerca

Medi Ambient

La UdG estudia els hàbits d'ús de les platges

La platja Gran de Palamós, aquest estiu.
La platja Gran de Palamós, aquest estiu.

La Universitat de Girona impulsa un estudi sobre l'afluència i el comportament dels usuaris d'onze platges de la costa catalana, amb l'objectiu de definir quins són els seus patrons de comportament. Entre els espais objecte d'estudi hi ha la platja de Castell, dins el terme municipal de Palamós. El treball el duu a terme un equip format per 11 alumnes de diferents graus i màsters de la UdG.

El projecte és un encàrrec de la Direcció General de Polítiques de Muntanya i Litoral de la Generalitat. El treball de camp consisteix a fer fotografies cada hora, des de les 9 del matí i fins a les 7 de la tarda, al llarg de 20 dies de l'estiu, feiners i laborables. Les platges s'han triat en funció de diferents tipologies. Des de les urbanes fins a les verges o semiverges, com és el cas de la de Castell, a Palamós. Es tracta de fer una radiografia on hi surtin el nombre d'usuaris, la seva tipologia, les activitats que fan, la distribució per franges horàries, o el grau de congestió dels espais. A més de captar imatges, també es fan enquestes als usuaris. Les dades que s'obtinguin d'aquest estudi són imprescindibles per a una nova planificació del litoral del país, buscant un equilibri entre la demanda d'oci i la conservació dels ecosistemes costaners.