Salta al contingut
Ràdio Palamós Dia Mundial dels Docents
En directe 107.5FM Ara sonaRàdio Palamós en directe - 107.5fm Dilluns, 5 d'octubre de 2026

Hemeroteca

Cerca entre totes les notícies de l'Informatiu per data, tema o paraula. Si escrius diverses paraules, surten les notícies que les contenen totes, encara que no vagin seguides. Per cercar una frase exacta, posa-la entre cometes.

Societat

80 il·lustradors omplen de color els espais assistencials de pediatria

Una de les il·lustracions que es poden veure al CAP Palafrugell. (Foto: SSIBE).
Una de les il·lustracions que es poden veure al CAP Palafrugell. (Foto: SSIBE).

Una vuitantena d'il·lustradors han treballat al llarg de tota aquesta setmana per canviar la cara als espais de pediatria de l'hospital de Palamós i del Centre d'Atenció Primària de Palafrugell. És una iniciativa del col·lectiu AcompanyArt i de l'il·lustrador Ignasi Blanch, amb l'objectiu d'humanitzar els espais sanitaris per fer-los més càlids i agradables pels joves pacients que en són usuaris.

El projecte ha comptat amb la supervisió d'Ignasi Blanch, un prestigiós il·lustrador que ha transformat els espais de diversos centres sanitaris de Barcelona i d'arreu del món. A final de l'any passat, Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà va fer una crida a professionals i estudiants del món de la il·lustració, per tal de proposar-los transformar la sala d'espera d'urgències de pediatria de l'hospital de Palamós, la planta d'ingressos d'aquesta especialitat, l'entrada a quiròfan i, així mateix, l'àrea de pediatria del Centre d'Atenció Primària de Palafrugell. La resposta va ser molt bona i, en total, 80 il·lustradors han treballat de manera desinteressada aquesta setmana en el projecte. La Isabel Muñoz és infermera al CAP de Palafrugell i presidenta d'AcompanyArt. Ella ha explicat a Ràdio Palamós quins beneficis tenen per a la mainada aquestes actuacions.



La reforma artística dels espais pediàtrics de l'hospital de Palamós i de l'atenció primària a Palafrugell s'ha fet pintant motius de flora i fauna de la Costa Brava. El fil conductor és l'Aloa, un personatge creat per Raül Castillo i que s'encarrega de guiar els pacients a través dels diferents espais d'atenció sanitària.