Salta al contingut
Ràdio Palamós
En directe 107.5FM Ara sonaNotícies en Xarxa - Edició migdia Dimarts, 6 d'octubre de 2026

Hemeroteca

Cerca entre totes les notícies de l'Informatiu per data, tema o paraula. Si escrius diverses paraules, surten les notícies que les contenen totes, encara que no vagin seguides. Per cercar una frase exacta, posa-la entre cometes.

Societat

Cau la participació per decidir les inversions de Calonge i Sant Antoni

La ciutadania ha decidit que els diners de les inversions del procés participatiu es destinaran a la millora dels parcs infantils. (Foto: Ajuntament d
La ciutadania ha decidit que els diners de les inversions del procés participatiu es destinaran a la millora dels parcs infantils. (Foto: Ajuntament d

La ciutadania de Calonge i Sant Antoni ha decidit que els 50.000 euros del pressupost sotmesos a un procés participatiu es destinaran a la millora dels parcs infantils del municipi. El procés ha comptat aquest any amb la participació de 186 persones, menys de la meitat de les 403 que ho van fer l’any passat, quan aquesta iniciativa es va posar en marxa. L’Ajuntament, que assegura que hi continuarà havent pressupost participatiu, ho atribueix a que aquesta vegada només s’ha pogut votar online i amb un sistema amb més filtres.

El període de votació es va establir del 22 al 31 de gener i estava obert a totes les persones majors de 16 anys i empadronades al municipi. L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni va optar aquest any per un sistema de validació de vot que tenia una certa complexitat. Amb l'objectiu d'establir les màximes garanties de seguretat, es requeria un registre previ dels votants i no es podia emetre més d'un vot per dispositiu, encara que els perfils estiguessin degudament identificats. Tot plegat ha acabat restant participants en el procés. Així ho ha explicat la regidora de Participació de l'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni, Mercè Orduña.



Orduña, però, garanteix que hi haurà procés participatiu en el pressupost municipal de l'any que ve i que, de fet, la gent ja ha aportat noves propostes per fer inversions públiques.



Aquest és el segon cop que l'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha posat en funcionament un procés participatiu per decidir el destí de fins a 50.000 euros del pressupost municipal. Es podia escollir entre 5 projectes de millora d'espais públics. El que ha tingut més suports ha estat el referent als parcs infantils del municipi. Dels 186 vots emesos, un 38 per cent han anat a aquesta opció. Darrere, i per aquest ordre, els projectes que han recollit més vots han estat el d'instal·lació de circuits saludables, el de millora dels camins rurals, el de mobiliari urbà o el de les àrees de lleure per a gossos.