Bon any per al sector pesquer palamosí
El 2016 està sent, de moment, un any bastant bo per als pescadors de Palamós. S'ha pescat menys gamba que l'any passat però les captures són de bona qualitat i el preu ha estat superior. A hores d'ara, s'ha recaptat més que al 2015. El volum de captures de peix blau sí que ha augmentat, tot i que en aquest cas, el preu no puja.
Quatre de cada deu euros que ingressa la Confraria de Palamós provenen del comerç de la gamba. L'any 2015 se'n va pescar molta. 140 tones, davant les 94 de 2014. Això, però, no va repecutir en la recaptació per la seva venda, 3'3 milions d'euros, que es va mantenir estable. Aquest 2016, s'ha pescat menys gamba que l'any passat però, en canvi, es facturarà més perquè és gamba de molt bona qualitat. Francesc Benaiges.
Totes les barques de Palamós que pesquen gamba portaran aviat unes portes d’arrossegament que no toquen el fons marí. Les noves portes no tenen l’impacte ambiental de les que s’utilitzaven fins ara i ajudaran a que l’activitat pesquera sigui més sostenible.