Salta al contingut
Ràdio Palamós
En directe 107.5FM Ara sonaEls nostres èxits, els teus èxits... amb Abel Espinosa Dimarts, 6 d'octubre de 2026

Hemeroteca

Cerca entre totes les notícies de l'Informatiu per data, tema o paraula. Si escrius diverses paraules, surten les notícies que les contenen totes, encara que no vagin seguides. Per cercar una frase exacta, posa-la entre cometes.

S'han trobat 1386 notícies. Esborra la cerca

Societat

Palamós demana a la Generalitat que prioritzi les solucions als aiguats.

Inundació al carrer d'Emili Joan, el passat mes d'agost. (Foto: Ràdio Palamós).
Inundació al carrer d'Emili Joan, el passat mes d'agost. (Foto: Ràdio Palamós).

L’alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés, exigeix a la Generalitat el compliment del compromís de prioritzar les inversions per a resoldre el problema dels aiguats. Ferrés admet que la xarxa de clavegueram, tot i les millores que s’hi han fet en els últims anys, té els seus límits i que quan plou molt en un espai de temps curt pot haver-hi inundacions puntuals com va passar aquest dissabte, i com ja havia succeït a l’estiu.

L’alcaldessa de Palamós entén el desencís dels veïns que van veure com els entrava aigua a casa seva o al seu negoci el passat 22 d’agost i que dissabte es van veure en idèntica situació, només tres mesos després. Ferrés insisteix que les infraestructures han millorat i que l’aigua marxa ara amb molta més facilitat, per bé que, a partir d’una determinada quantitat de litres per metre quadrat, sigui impossible evitar que els carrers, especialment els de la zona que envolta el mercat municipal, es neguin.



Fa un parell de setmanes, l’Ajuntament de Palamós es va reunir amb la Generalitat per negociar un projecte que permeti donar sortida a l’aigua del clavegueram, mar endins, a través d’un emissari submarí. El Govern ho veu bé però no garanteix una aportació econòmica rellevant a curt termini. L’alcaldessa de Palamós diu que hi ha el compromís verbal de prioritzar aquesta inversió i demana a la Generalitat que el compleixi.



L’Ajuntament de Palamós, per la seva banda, té l’encàrrec de fer el projecte i la valoració del que costaria construir aquesta infraestructura que faciliti l’evacuació de l’excés d’aigua en cas de pluja intensa i sobtada.