28/11/2002 Medi Ambient
La caça va ser el tema que va centrar ahir el programa de Ràdio Palamós "Contrast". Caçadors i veïns afectats per la possible implantació d'una zona lliure de caça a Palamós van discutir sobre els pros i contres d'aquesta activitat. Els veïns van deixar clar que no volen que es caci a Palamós perquè el terme municipal és petit i es pot posar en perill la seguretat dels veïns. Els caçadors van dir que la major part d'aquest col·lectiu actua de manera responsable i van apuntar com a possible solució la creació d'una nova societat de caçadors palamosins que vagi a buscar terrenys fora del municipi.El debat social sobre la cacera s'ha reobert a Palamós després que l'últim ple municipal acordés demanar al Departament de Medi Ambient de la Generalitat la creació d'una nova zona lliure de caça. La petició arriba després que el mateix ple hagués aprovat per unanimitat fa dos anys que el terme municipal fos zona de seguretat, és a dir, que no s'hi pogués caçar.
L'Associació de Veïns de Sant Joan ha estat una de les entitats que s'ha pronunciat contra aquesta marxa enrera del Consistori. La seva presidenta, Mercè Garcia, va dir ahir en el programa "Contrast", que Palamós s'hauria de mantenir com a zona de seguretat.
CITA CONTRAST 1
Arcadi Voltas és veí de la urbanització Balitrà, una zona que quedaria inclosa dins de la futura zona lliure de caça. Durant el programa va assegurar que els veïns no volen perdre la tranquil·litat que tenen ara i es va mostrar molt crític amb l'actitud d'alguns caçadors.
CITA CONTRAST 2
Contrast va comptar també amb la presència de Joan Salvador, vicepresident de la Societat de Caçadors de Calonge. Salvador, que també és regidor de Governació del municipi veí, va reconèixer que hi ha caçadors que actuen de manera irresponsable. També va deixar clar, però, que les normes són molt clares pel que fa a caçar en zones urbanes.
CITA CONTRAST 3
Per la seva part, Ferran Gironès, veí de Palamós i caçador, va reconèixer que el terme municipal no té les característiques adequades per practicar aquesta activitat. En aquest sentit, va proposar la següent solució.
CITA CONTRAST 4
Els caçadors de Calonge tenen cedida des de fa anys una franja de terreny del terme municipal de Palamós, a la zona del Más Salvà. A través del seu vicepresident, els calongins asseguren que estarien disposats a renunciar a aquests terrenys si els seus col·legues de Palamós els necessiten.
Totes les notícies:
08/07/2025 - Junts diu que la fira d'atraccions es volia fer sense l'informe d'Urbanisme i el govern ho matisa
Els ecos de la polèmica sobre el terreny del pla de Nau que havia d'acollir la fira d'atraccions...
08/07/2025 - El canvi de gespa del camp de futbol 7 s'encamina a la contractació de l'obra
L'Ajuntament de Palamós ha fet l'aprovació definitiva del projecte per renovar la gespa...
08/07/2025 - La Generalitat vol potenciar la pagesia per prevenir incendis
Les últimes pluges donen una petita treva en aquest estiu que ha començat amb temperatures força...
08/07/2025 - La companyia Neus Mar preestrena l'espectacle 'Arrelades'
El Teatre La Gorga es convertirà aquest vespre, a partir de les 8, en l'escenari de la preestrena...
08/07/2025 - El castell de Calonge obre les exposicions artístiques d'estiu
El castell de Calonge acull una doble exposició d'art amb una vuitantena de pintures. Es tracta de...