16/09/2002 Serveis
Avui ha començat amb normalitat un nou curs escolar per als nens i nenes de Palamós, que han tornat a les aules després de l'estiu. Totes les escoles coicideixen a destacar la normalitat en aquest retorn, i mantenen xifres d'inscrits similars a les de l'any passat, amb lleugers augments. L'excepció és l'escola del Vilarromà, que no té prou instal·lacions per acollir a la quantitat d'alumnes que té.
Totes les escoles consultades per aquesta emissora han coincidit a dir que els nens han tornat contents a les aules, i que esperen que aquesta tònica es mantingui tot l'any. També han coincidit en què el nombre de matrculats ha estat semblant al de l'any passat, però amb un lleuger augment. A l'Institut hi ha aquest any poc més de sis-cents matriculats, però durant la resta de l'any se n'hi poden anar afegint. Sentim al director de l'IES Palamós, Jordi Mas.
TALL INSTITUT
En d'altres escoles el problema que s'han trobat és que han tingut més demanda del nombre màxim d'alumnes permès per cada aula, per la qual cosa han hagut de rebocar algunes sol·licituds. És el cas de l'escola Vedruna. Ho explica el seu director, Fèlix Pérez.
TALL VEDRUNA
L'augment d'alumnes, si bé no és molt significatiu, es deu sobretot a l'arribada de famílies estrangeres, que aquest any són procedents sobretot de Llatinoamèrica i també de l'Europa de l'Est. L'arribada de magribins ha patit aquest any una forta aturada. En les escoles hi ha un servei especial per ensenyar català als que no dominen aquest idioma. És el cas de l'escola Ruiz Giménez, que aquest any té uns quatre-cents vint-i-cinc alumnes inscrits i que també han hagut de rebocar sol·licituds de matrícula per falta d'espai. Ho remarca la seva directora, Rosa Cruanyes.
TALL RUIZ GIMENEZ
El comportament dels nens el primer dia de classe ha estat normal, amb plors per part d'alguns dels més petits. Allà on la situació és més conflictiva és al Col·legi Vilarromà, que és l'escola que ha notat un augment més important de matriculats. Això ha fet que l'escola es quedi petita, sobretot pel què fa a les aules destinades als més petits. La Generalitat ja ha promès construïr-ne més per l'any que vé, però de moment aquest any han hagut d'habilitar diferents espais de l'escola per poder fer classe. Escoltem a la directora del centre del Vilarromà, Carme Pentinat.
TALL VILARROMÀ
Totes les notícies:
10/09/2026 - Cultura Cants i danses populars, avui en la revetlla de la Diada a Palamós
A les 8 d'aquest vespre, Palamós farà la tradicional revetlla de la Diada Nacional de Catalunya....
10/09/2026 - Serveis El port concentra dues escales de creuer durant el cap de setmana
Després que l'escala de creuer prevista per a ahir dimecres no es va poder fer a causa de la...
10/09/2026 - Política JuntsxCat proposa dedicar un espai públic de Palamós a l'agermanament amb Rheda-Wiedenbrück
Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, vol que el municipi dediqui el nom...
10/09/2026 - Societat Palamós recollirà donacions de sang, aquest dissabte al passeig
Després del bon resultat que van tenir les 3 jornades de donació de sang i plasma que es van fer...
10/09/2026 - Cultura Les Braves fan el seu segon Bingo Musical per la Diada
Per segon any consecutiu, la colla Les Braves celebrarà demà la Diada de l'Onze de Setembre a...