27/08/2002 Medi Ambient
Diferents associacions ecologistes, entre les que hi ha Salvem el Crit i Salvem Castell, amenacen amb denunciar les administracions per "irresponsables". Diuen que tot i les seves queixes al llarg de l'estiu, les administracions públiques no fan complir la normativa respecte a les embarcacions, i que tampoc s'ha solucionat el tema dels aparcaments dels cotxes, que poden dificultar l'actuació dels serveis d'emergència. Segons aquestes associacions, les embarcacions naveguen i fondegen lliurament dins les cales del litoral de la zona, com ara Cala Estreta, el Crit o la cala del Morro del Vedell. Això ocasiona problemes entre els banyistes i els propietaris de les barques, i fins i tot pot arribar a provocar algun accident. Reclamen que es posin boies, tal i com s'ha fet a la platja de Castell, per delimitar l'espai reservat als banyistes, i també més vigilància per part de Capitania Marítima i de la Guàrdia Civil. Escoltem al portaveu de Salvem el Crit, Josep Maria Piferrer.
TALL PIFERRER 1
Per altra banda, continuen queixant-se que la gent aparca els cotxes allà on vol, dificultant molt sovint el pas tant d'altres vehicles com de vianants. Diuen que si es produís un accident, com un incendi o algun banyista s'ofegués, els vehicles d'emergència tindrien molt difícil accedit a la zona. Per això volen fer un estudi conjuntament amb la Generalitat i els Ajuntaments per saber quina seria la millor solució en aquest sentit i evitar així la massificació que es produeix els dies de més turistes. Així ho explica Josep Maria Piferrer.
TALL PIFERRER 2
Finalment, destacar que els ecologistes s'han reunit amb un representant de l'Agència Catalana de l'Aigua, per tractar el tema dels vessaments d'aigües fecals i residuals a la riera de l'Aubi. L'Agència Catalana de l'Aigua i Seprona, el servei de protecció de la natura de la Guàrdia Civil, faran conjuntament una anàlisis de l'aigua per determinar en quin grau està contaminada. Els ecologistes reclamen una solució urgent al problema.
Totes les notícies:
10/07/2025 - SSIBE presenta 'La Porxada', els nou espai de dia de Palamós Gent Gran
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà va presentar ahir a la tarda el nou espai de 'La...
10/07/2025 - La Policia Local es reforça amb 11 agents, la majoria interins i en pràctiques
La Policia Local de Palamós reforça la seva plantilla, des d'aquest mes de juliol i fins a finals...
10/07/2025 - Som-hi denuncia manca de planificació en el manteniment de la vialitat
Avui es completarà la reforma dels passos de vianants de l'avinguda de Catalunya de Palamós, en...
10/07/2025 - El preu del lloguer a la costa va pujar d'un 2'3% en el primer trimestre d'any
El darrer informe de la Cambra de la Propietat Urbana de Girona sobre el comportament del mercat de...
10/07/2025 - Mercè Orduña (PSC) rellevarà Arturo Prades com a segona tinent d'alcalde de Calonge i Sant Antoni
La regidora socialista Mercè Orduña ocuparà la segona tinença d'alcaldia de l'Ajuntament de...