07/11/2001
Més de mil turistes, especialment britànics han arribat avui a Palamós a bord del creuer The Toupas. Aquest creuer, que en principi havia de marxar a mitja tarda, es queda tres hores més, fins a les 9 del vespre. Alguns d'aquests viatgers han optat per agafar uns autobusos que els han portat a la ciutat de Girona, Figueres, i la banda de l'interior del Baix Empordà. Tot i això, el gruix de visitants, entre sis i set-cents, s'han quedat a Palamós. La regidoria de Turisme ha preparat diferents activitats pels qui s'han quedat aquí. La majoria dels que han sortit del vaixell han comprat peces de roba, records i tabac.Els turistes, majoritàriament britànics, han arribat una hora més aviat del que s'havia previst a Palamós, i han atracat el vaixell a les vuit del matí. Durant el dia han tingut nombroses activitats per escollir, promogudes des de la mateixa companyia. Se'ls ha ofert la possibilitat d'anar a Figueres, a Girona i a fer una volta per la part interior del Baix Empordà, en muncipis com Peratallada o la Bisbal. Cinc autocars s'han emportat els visitants, i han retornat aproximadament al migdia. Entre sis-centes i set-centes persones s'han quedat a Palamós, i alguns d'ells han sortit a fer una volta pel muncipi.
L'Ajuntament els ha programat activitats per passar el dia a casa, a banda de facilitar nombrosa informació. Així ho explica el regidor titular de Turisme, Francesc Brull.
Els turistes britànics s'han emportat un bon record de Palamós, i han destacat la primera línia de mar, l'entorn i el municipi. Han comprat, especialment tabac i peces de roba. Aquests són alguns dels testimonis d'aquests turistes.
D'altra banda, des del FECOTUR, la Federació del Comerç i Turisme de Palamós, es considera acceptable el nivell de vendes aconseguit avui, i es veu com a positiva l'arribada de creuers. Així ho indica el seu president, Antoni Vega.
El vaixell "The Topaz" tornarà a Palamós el proper 21 de novembre.
Totes les notícies:
18/09/2025 - El servei de socorrisme de Palamós tanca l’estiu amb més d’un miler d’actuacions a les platges
Entre el 14 de juny i el 14 de setembre, les platges de Palamós han registrat un total de 1.056...
18/09/2025 - Només l'empresa Urbaser opta al contracte de residus de Palamós
El procés de licitació del contracte dels serveis de gestió de residus i neteja viària i de...
18/09/2025 - Els municipis del Baix Empordà demanen mesures contra els multireincidents
Els regidors de Seguretat Ciutadana dels ajuntaments del Baix Empordà amb policia local han...
18/09/2025 - A concurs públic el servei de grua municipal
L'Ajuntament de Palamós ha posat a concurs públic el contracte pel servei de retirada de vehicles...
18/09/2025 - Comunicar-se sense discutir: xerrada a la Biblioteca Municipal
La Biblioteca Municipal de Palamós serà aquesta tarda l'escenari d'una xerrada sobre estratègies...