08/01/2020 Societat - Jordi Rodríguez
Núria Izquierdo, especialista en estètica oncològica. (Foto: SSIBE).
L’hospital de Palamós ja disposa del servei d’estètica oncològica integral que ofereix la Fundació Oncolliga Girona. La seva finalitat és prevenir i minimitzar els efectes secundaris que els tractaments contra el càncer tenen sobre la pell i les mucoses dels malalts, especialment en el cas de les dones. Aquest servei es va encetar fa un any i mig a Girona i Olot, i ara ja s’ha estès a tota la demarcació gironina.
Les persones amb càncer se sotmeten a teràpies que ataquen la malaltia però que també tenen efectes sobre el seu organisme. La toxicitat de la pell i les mucoses, la hipersensibilitat al sol, l'acné o la coïssor són alguns d'aquests efectes secundaris. Sovint són transitoris, però també molestos. Per això cal minimitzar-los perquè afectin en la menor mesura possible la qualitat de vida dels pacients. Aquesta és la feina del servei d'estètica oncològica que presta la Fundació Oncolliga. En una primera fase, el maig del 2018, el programa va engegar a Girona i a Olot, i coincidint amb l'últim trimestre del 2019 s'ha implementat també als hospitals comarcals de Palamós, Campdevànol, Blanes i Figueres.
Hortènsia Doporto és la coordinadora de la Fundació Oncolliga a Palamós.
Núria Izquierdo, especialista en estètica oncològica i responsable d'aquest programa, explica els beneficis que té en les pacients.
El servei d'estètica oncològica integral consta de sis sessions d'una hora de durada, amb periodicitat mensual i totalment gratuïtes. S'ha pogut estendre a tots els hospitals comarcals gironins gràcies als diners recaptats en les dues últimes edicions de l'Oncobike, la cursa solidària de BTT que es fa a l'octubre a la Vall de Llèmena, a benefici d'Oncolliga.
Totes les notícies:
12/09/2025 - Avui i demà es pot anar a donar sang al passeig del Mar
Avui divendres i demà dissabte el Banc de Sang i Teixits de Catalunya té destacada una unitat...
12/09/2025 - Augmenta la satisfacció dels pacients ingressats a l'hospital de Palamós, segons l'estudi PLAENSA
L'edició del 2025 de l'estudi PLAENSA, el Pla d'enquestes de percepció, experiència i...
12/09/2025 - La Cambra de Comerç de Palamós impulsa formació d'IA per a emprenedors
Amb l'objectiu de reforçar el seu suport a la innovació i l'emprenedoria, la Cambra de Comerç de...
12/09/2025 - Romiatge comarcal al santuari de la Mare de Déu de Bell-lloc
Palamós celebrarà aquest dissabte el tradicional romiatge comarcal al santuari de la Mare de Déu...
12/09/2025 - Adéu a la llevadora Margarita Adroher
Palamós va acomiadar ahir Margarita Adroher, històrica llevadora de Palamós durant 45 anys, i...