30/09/2019 Medi Ambient - Carlos Ribas
Desenes de persones es van concentrar divendres als Jardins de l'1 d'Octubre.
Els Jardins de l'1 d'octubre, al passeig del Mar, van ser aquest divendres l'escenari d'una concentració per reivindicar accions contra el canvi climàtic. Palamós se sumava així al moviment 'Fridays for Future' impulsat per la jove activista sueca Greta Thunberg, en el marc de la Vaga Mundial pel Clima. Es van recollir propostes, es va fer un taller de pancartes i es va llegir un manifest.
Les propostes es traslladaran a l'Ajuntament. Per exemple, que la fira durant la Festa Major s'instal·li a la platja, que es plantin més arbres, que es redueixin el nombre de creuers turístics o potenciar el carril bici i el transport públic. Mariona Iribarren és una de les impulsores de la concentració.
'Fridays for future' és un moviment internacional d'estudiants de secundària, que han decidit no assistir a classes els divendres i participar en manifestacions per reclamar accions per impedir un proper escalfament global i el canvi climàtic que afectarà a tot el planeta. Liderat per la jove activista Greta Thunberg, demana que es declari de manera immediata l'emergència climàtica i la posada en marxa urgent de mesures concretes per reduir a zero les emissions de gasos d'efecte hivernacle. Aquesta problèmatica climàtica ha mobilitzat, sobretot, el jovent, conscient que s'hi juga el seu futur. L'Anna Llauradó té 17 anys i explica que cal prendre's molt seriosament aquesta crisi.
Després de la concentració es va fer una batucada, un contacontes per la mainada i una marxa fins a l'Ajuntament.
Totes les notícies:
25/01/2021 - L'Ajuntament accepta fer modificacions puntuals en el projecte del camí de ronda
L'Ajuntament de Palamós revisarà el projecte d'execució de les obres del camí de ronda, i el...
25/01/2021 - El nou patró major de la Confraria de Palamós s'elegirà el 13 de març
Ja hi ha dates per a la renovació dels òrgans de govern de les confraries de pescadors catalanes....
25/01/2021 - Les teranyines capturen més de 4 tones de peix en el retorn a la feina
Les quatre teranyines que formen la flota d'encerclament del port de Palamós han tornat a la feina...
25/01/2021 - Agents Rurals denuncien tres conductors de motos a l'EIN Gavarres
Els Agents Rurals de la Generalitat han denunciat aquest cap de setmana els conductors de tres...
25/01/2021 - Ciutadans proposa posar mesuradors de CO2 i filtres d'aire a les escoles de Palamós
El grup municipal de Ciutadans, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, proposa que les aules de...
Notícies relacionades: