03/09/2019 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
Imatge de la badia de Palamós, el passat 10 d'agost. (Foto: Jordi Fernàndez - tempspalamos.blogspot.com).
Des del punt de vista climatològic, Palamós ha viscut un mes d'agost marcat per les altes temperatures i l'absència gairebé total de pluja. En gairebé la meitat de dies del mes s'han superat els 30 graus de temperatura màxima. En més de dues terceres parts dels dies, les mínimes han estat per damunt dels 20 graus.
Segons les dades de l'estació meteorològica del col·laborador de Ràdio Palamós, Josep Ribas, si hem de buscar el dia amb el pic més alt de temperatura del mes d'agost, aquest va ser el divendres 2 d'agost. Aquell dia el termòmetre es va enfilar fins als 33'8 graus, el valor més alt en tot el mes. Els dies 7 i 22 es van superar els 32 graus, el dia 10 es va arribar als 32'8 i, quan semblava que el pitjor de la calor ja havia passat, el divendres 30 d'agost el mercuri es va tornar a elevar fins als 33 graus. Parlem de temperatures. Si això ho combinem amb el percentatge d'humitat ambiental, la sensació tèrmica encara és major. La màxima més baixa han estat els 26'2 graus del dia 27.
Pel que fa a les temperatures mínimes, la més alta és la del dia 18 d'agost en què el termòmetre no va baixar dels 24'4 graus. En la majoria dels dies, les mínimes han estat per damunt dels 20 graus. La mínima més baixa es va produir ara fa vuit dies, amb 16'4 graus de temperatura.
Dèiem que l'agost ha esta calorós a Palamós, però també sec. La pluja ha estat gairebé inexistent al llarg de tot el mes. De fet només ha plogut un dia, i poc. Va ser tot just avui fa una setmana i el pluviòmetre va recollir només 1'6 litres de precipitació per metre quadrat.
Totes les notícies:
06/10/2026 - Medi Ambient L'escalfament del Mediterrani està tropicalitzant les tempestes
Davant de temporals de pluja com els que hem vist en aquests inicis de tardor, hi ha escèptics del...
06/10/2026 - Serveis El sector turístic demana mesures per desmassificar l'ocupació a l'agost
El sector turístic del Baix Empordà veu com un problema l'excessiva concentració de visitants a...
06/10/2026 - Societat El final de la temporada turística dispara d'un 7'8 per cent l'atur registrat a Palamós i Sant Joan
El municipi de Palamós i Sant Joan ha tancat el mes de setembre amb 538 persones apuntades a les...
06/10/2026 - Serveis Promoció Econòmica prepara formacions per a empreses, comerç, i emprenedors
L'Àrea de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Palamós i Sant Joan prepara dos paquets...
06/10/2026 - Societat A partir de finals de mes, la vacuna antigripal es posarà sense cita prèvia a l'hospital de Palamós
Ahir us explicàvem que ja està en marxa la campanya de vacunació contra la grip i la COVID-19....