30 anys del CEDIAP de Palamós

19/12/2018 Societat - Carlos Ribas


Rosa Maria Galceran és la directora del CEDIAP.

Rosa Maria Galceran és la directora del CEDIAP.

El Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç de Palamós celebra el seu 30è aniversari. El centre, gestionat per la Fundació Oreig, s’ocupa de diagnosticar i tractar transtorns en el desenvolupament de la població infantil entre els 0 i els 6 anys. Detectar aquestes alteracions de manera precoç és molt important per evitar que puguin comprometre el futur de l’infant a nivell psíquic, personal i social. El CEDIAP va atendre l’any passat 844 nens i nenes.

El Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç de Palamós es va obrir l'any 1988. En aquell moment, es va començar a treballar amb 24 infants i es va triar Palamós perquè tenia hospital i una xarxa de transport públic. La seva missió és aconseguir el diagnòstic precoç per donar resposta, el més aviat possible, a nens amb trastorns en el desenvolupament o que corren el risc de patir-ne. Rosa Maria Galceran, directora del CEDIAP, explica quins són alguns d'aquests trastorns.



Va adreçat a la població infantil entre els 0 i els 6 anys. Un moment clau, el dels primers anys, que condicionarà el futur desenvolupament dels nens. Per això, com explica Rosa Maria Galceran, el més important és la prevenció.



El Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç treballa en xarxa amb escoles bressol, escoles, pediatres i tots els professionals implicats en la vida d'un nen, així com amb les famílies, que són el seu entorn més immediat. Un cop fet el diagnòstic. es procedeix a un tractament que variarà depenent dels casos. Rosa Maria Galceran, directora del CEDIAP.



El CEDIAP, que el gestiona la Fundació Oreig, està situat al carrer de la Indústria de Palamós i fa trenta anys que treballa amb infants perquè aquests puguin créixer i desenvolupar-se com a individus. L'any passat va atendre 844 nens i nenes. Actualment, compta amb més de 20 professionals de disciplines com el treball social, la psicologia, la psicopediatria, la logopedia, la fisioterapia, la neuropediatria o la psiquiatria.



Totes les notícies:


Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...