25/07/2018 Cultura
La Cobla Principal de la Bisbal obre divendres els Festivals de Música de Calonge.
La Cobla Principal de la Bisbal serà l'encarregada d'obrir la 51a edició dels Festivals de Música de Calonge. Serà aquest divendres, a les deu del vespre, al pati d'armes del Castell de Calonge. Els Festivals de Música de Calonge van néixer l'any 1968 i des de l'any 2011 s'havien rebatejat amb el nom d''Interludi', en un canvi de junta i d'orientació artística. Ara, els Festivals tenen una nova junta que proposa, entre d'altres canvis, obrir la programació foa de la temporada d'estiu.
L’objectiu és acostar al màxim la música i les arts escèniques al públic local, no només durant l'estiu, sinó durant tot l'any. Ivan Juanals és el director dels Festivals de Música de Calonge.
El primer concert d'aquesta edició, la 51a, serà aquest divendres, a càrrec de la Cobla Prinicipal de La Bisbal, a les deu de la nit, al Castell de Calonge.
La programació seguirà el dia 3 d'agost, a les onze de la nit, amb la fanfara catalana Biflats de Blanes, amb un gran ventall d'instruments de vent, entre ells, els de cobla. Tancarà la programació d’estiu l’actuació de les cantants Neus Mar i Imma Presas en la proposta multidisciplinar que duu per nom Cromatismes, que es farà el dia 11 d'agost a les deu del vespre. Fora de l’estiu, els Festivals de Música de Calonge presenten una programació que inclourà el musical amateur Ballant sota la pluja, un acte d'homenatge al centenari del traspàs del compositor francès Claude Debussy i més actuacions que es confirmaran a la tardor.
Els Festivals de Música de Calonge agafen un nou rumb i escenifiquen el final de l’etapa d’Interludi, el nom dels festivals durant els darrers 7 anys, cap a aquesta nova etapa de Festivals de Calonge – Espectacles Tot l’Any. Ivan Juanals, director del festival, parla del repte d'agafar el relleu d'Interludi.
Els Festivals de Música de Calonge es van originar l'any 1968 amb la música clàssica per bandera, en un moment en què l'oferta de concerts musicals d'estiu a la Costa Brava encara era molt minsa.
Totes les notícies:
11/07/2025 - SSIBE aposta per humanitzar l'hospital de dia mèdic i obre una campanya de mecenatge
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà treballa un projecte per humanitzar l'espai de...
11/07/2025 - El 'Rumb(A)Palamós' es mourà avui al ritme de 'Los Gazpacho'
Segon divendres d'activitat del festival de rumba catalana 'Rumb(A)Palamós'. A les 10 d'aquesta...
11/07/2025 - 'Cinema lliure a la platja' arrenca aquest diumenge a la Fosca amb 'Flow'
La platja de Sant Esteve de la Fosca es convertirà aquest diumenge en una gran sala de cinema a...
11/07/2025 - Els Fans dels 60s, 70s i 80s porten la festa als barris
L'Ajuntament de Palamós i l'Associació Municipal i Social Club de Fans 60’s, 70’s i 80’s...
11/07/2025 - El Palamós CF manté obertes les inscripcions pel seu futbol formatiu
El Palamós Club de Futbol continua treballant pel creixement del seu futbol formatiu, que tot just...