La nàutica de lleure busca reindustrialitzar-se

26/07/2016 Societat


Imatge d'arxiu de la fira nàutica del port Marina Palamós.

Imatge d'arxiu de la fira nàutica del port Marina Palamós.

La crisi econòmica que ha afectat la nàutica esportiva, especialment entre els anys 2008 i 2013, ha tingut conseqüències més enllà de la caiguda de vendes. El sector ha vist com la davallada de la facturació ha comportat també el tancament d'instal·lacions, de manera que s'ha reduït notablement el nombre de drassanes. Ara, les empreses treballen amb la Generalitat per reindustrialitzar el sector.

Dins la nàutica de lleure, la crisi econòmica s'ha emportat moltes grans empreses que, amb la caiguda de vendes, no van poder afrontar els seus elevats costos estructurals. Per contra, els tallers familiars, com més especialitzats millor, van resistir en més bones condicions la tempesta. Ara que aquesta ja va quedant enrere, apareixen les restes del naufragi. El sector ha quedat pràcticament orfe de drassanes que fabriquin vaixells i el gran objectiu és ara reindustrialitzar el sector amb projectes innovadors. Miquel Guarner és el secretari de l'Associació d'Indústries, Comerç i Serveis Nàutics, que aplega unes 200 empreses catalanes relacionades amb la nàutica d'esbarjo.



Guarner recorda que la crisi econòmica ha tingut uns efectes devastadors en el sector de la nàutica esportiva.



Segons dades de l'Associació d'Indústries, Comerç i Serveis Nàutics, en els cinc primers mesos d'aquest any s'han venut 371 embarcacions noves i gairebé 1.600 d'ocasió. Respecte al mateix període de l'any passat això representa uns increments del 8'5 i del 3'6 per cent, respectivament. Pel que fa a les noves matriculacions, la demarcació de Girona les ha liderat amb 151, seguida de la de Barcelona, amb 133.



Totes les notícies:


Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...