25/01/2000 Economia
Al mes de desembre, l''atur a Palamós es va situar en un índex del 7.32%. Prop de 500 persones, 478, estaven sense feina el mes de desembre, i més de la meitat són dones. Per activitat econòmica, el sector de l'hostaleria és qui ha generat més atur, amb 173 persones, seguit directament del comerç, amb un centenar de persones.
Palamós té una població activa, és a dir, gent que pot treballar, de 6528 persones, seguint les dades de l'últim empadronament. Si ho comparem amb els pobles de la rodalia, Palamós està en millor situació que Platja d'Aro, que té un índex del 10% d'aturats. També està millor que Sant Feliu, que té un 8 per cent. Les xifres més bones són per Santa Cristina d'Aro, Calonge i Vall-llobrega, aquest últim, amb un 3% d'aturats.Dels 478 aturats al mes de desembre 171 són d'homes i 307 de dones. La major franja d'aturats se situa entre els 25 i 23 anys, el cicle més productiu en la vida laboral de les persones. Les dades, proporcionades per l'oficina de Treball de la Generalitat, indica un elevat nivell d'atur en feines relacionades amb l'hostaleria. Aquest nivell és freqüent any rere any, per la temporalitat del turisme.
També el comerç registra un centenar d'aturats. El sector dels serveis, doncs, és el qui registra més aturats durant l'hivern, en concret el desembre.
El 7,32% d'atur a Palamós és una xifra que entra dins de la normalitat al mes de desembre. A Platja d'ARo, per exemple, els índexs arriben a un 10% de la població activa i a Sant Feliu al 8%.
Per nivell d'estudis, qui pateixen més l'atur són les persones amb nivells d'estudis baixos, amb el certificat d'escolaritat i l'EGB. Com a dada final, es pot indicar que només hi ha quatre aturats amb un nivell d'estudis d'Universitat
Totes les notícies:
30/06/2025 - El solar on havia d'anar la fira d'atraccions tindrà altres usos
L'Ajuntament de Palamós donarà usos alternatius al solar del pla de Nau que va arranjar per a la...
30/06/2025 - Salut dona consells per a un estiu segur, després del juny de més calor dels últims 50 anys
El Departament de Salut de la Generalitat ha activat una campanya per sensibilitzar la ciutadania...
30/06/2025 - L'hospital activa un telèfon 24 hores pels pacients oncològics
Des d'aquest mes de juny els pacients atesos als serveis d'oncologia mèdica o hematologia de...
30/06/2025 - La CUP adjudica 'ex-aequo' el quart Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha lliurat la quarta edició del Premi de Recerca Unitat Popular,...
30/06/2025 - Arturo Prades (PSC) cessa com a regidor de Calonge i Sant Antoni
El fins ara segon tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni, el socialista Arturo...