14/12/1999 Medi Ambient
L'associació ecologista Salvem el Crit ha mostrat la seva satisfacció perquè el jutjat número 3 de la Bisbal d'Empordà ha admès a tràmit la querella que aquest grup va interposar contra el propietari de la finca Can Barella de Cap de Planes. Segons el jutjat, en l'escrit presentat pels querellants se'n poden desoprendre indicis d'una possible infracció penal. La querella es va presentar el 9 d'octubre, i no hi ha data per al judici, que podria acabar amb una multa per al propietari, Joan Lao, i la restitució de bona part d'allò que la jutge consideri malmès.La titular del jutjat número 3 de la BIsbal, Encarnació González, ha admès a tràmit la querella presentada per l'entitat contra els propietaris de la finca de Can Barella al Cap de Planes. La querella s'emmarcava en un delicte contra els recursos naturals i el medi ambient. L'advocat dels querellants, Sebastià Salellas, s'ha fonamentat en un estudi tècnic redactat per l'Associació de Naturalistes de Girona, i es pretén denunciar les actuacions degradadores de l'entorn natural a l'espai del PEIN anomenat Muntanyes de Begur.
El president del grup ecologista, Josep Maria Piferrer, diu que ara és el moment de fer justícia.
El grup ecologista considera que la jutge de la Bisbal acabarà multant Lao i li farà restituir bona part del que el tribunal consideri dany ecològic. Així ho explicava el president de Salvem el Crit, Josep Maria Piferrer.
Totes les notícies:
25/09/2026 - Cultura La Nau dels 50 metres s'obre a una nova edició de la Tecnofan Party
La festa de cultura digital Tecnofan Party aterra, una vegada més, a la Nau dels 50 metres de...
25/09/2026 - Serveis L'Empordà Wine & Food ens porta un cap de setmana de gastronomia, vins, música i cultura, al passeig del Mar
L'Àgora del passeig del Mar de Palamós serà l'escenari, des d'avui divendres i al llarg d'aquest...
25/09/2026 - Serveis Penúltima escala de creuer del setembre, amb el Marella Explorer
El port de Palamós rebrà aquest diumenge la penúltima escala de creuer d'aquest mes de setembre....
25/09/2026 - Medi Ambient Naturalistes de Girona fa un Bioblitz a Castell
L'Associació de Naturalistes de Girona presenta la primera edició del Bioblitz a Castell. Es...
25/09/2026 - Cultura Tertúlia sobre l'escola d'abans, amb l'associació Clau de Volta
L'associació Clau de Volta oferirà demà dissabte una tertúlia dins el cicle 'Les coses...