03/12/1999 Turisme
Aquest cap de setmana comença per a molts un llarg pont de cinc dies, perquè s'ajunta la diada festiva de la Constitució i dimecres la festa de la Puríssima. El sector turístic i comercial treballa amb la previsió de tenir un ple garantit. Si continua la tendència de bon temps, es podria arribar a notar la mateixa afluència de visitants d'un final d'estiu. Des del Servei Català de Trànsit es calcula la sortida de prop de 350 mil vehicles de Barcelona i la seva àrea d'influència cap a les principals destinacions turístiques.
Tot i el bon temps i la poca neu al Pirineu, la muntanya s'emportarà bona part d'aquests visitants. De tota manera, el litoral pot esgarrapar-ne un gruix important.
En aquest informatiu ens farem ressò de la previsió per aquests dies. Ràdio Palamós ha parlat amb alguns empresaris hotelers i persones vinculades amb el sector comercial, per fer-nos una visió de com estan les coses abans del pont.Abans del pont les expectatives són bones. Hi ha l'enigma de l'inici de la temporada de neu, cosa que fa pensar que un bon segment dels visitants vagin cap a la muntanya. De tota manera, els restaurants i comerços de la zona estan a punt per rebre els nombrosos visitants que es calcula que poden venir al nostre municipi o als de la vora. L'operació sortida preveu la mobilització de més de mil mossos d'esquadra. Es calcula que es faran uns tres milions de desplaçaments de curt i llarg recorregut. L'ús del vehicles es veurà accentuat amb la vaga de Renfe, que es fa avui i el dijous dia 9.
A Palamós, el regidor de Turisme, Francesc Brull, fa una previsió optimista, però diu que cal tocar de peus a terra.
Des de l'àmbit associatiu, el president del CIT Antoni Vega diu que el sector s'espera ponts com aquests, ja que poden ser molt profitosos per als seus interessos.
Totes les notícies:
28/07/2026 - Obres i Urbanisme 6 empreses opten a fer les obres de la segona fase del passeig del Mar
Un total de 6 empreses constructores s'han presentat al concurs públic de l'Ajuntament de Palamós...
28/07/2026 - Societat Molta ocupació de llits d'atenció intermèdia i a la dependència
Els llits del centre Palamós Gent Gran destinats a l'atenció intermèdia i a la dependència...
28/07/2026 - Serveis L'Ajuntament vol recuperar la megafonia de la platja Gran per a l'estiu que ve
L'Ajuntament de Palamós ha suprimit el servei de megafonia de la platja Gran, que des de fa uns...
28/07/2026 - Cultura El palamosí Pere Perpinyà publica 'La transformació de Gaudí'
El palamosí Pere Perpinyà ha publicat la novel·la 'La transformació de Gaudí'. Una trama...
28/07/2026 - Societat Vescomtat de Cabanyes lliura 20.000 euros a l'ADF Gavarres Marítima
Els veïns de la urbanització Vescomtat de Cabanyes, al municipi de Calonge i Sant Antoni, han...