16/12/2008 Obres i Urbanisme
El gruix de la subvenció anirà destinat a desplegar el pla de supressió de barreres arquitectòniques.
L’Ajuntament de Palamós explicarà demà en roda de premsa com s'invertiran els 3 milions d’euros del fons extraordinari de l’Estat per a obra pública. Està previst que el gruix d’aquesta subvenció, 1'3 milions d'euros, vagi destinat a millores en la via pública, contemplades sobretot en el pla de supressió de barreres arquitectòniques. L’altra obra destacada és el projecte d’arranjament de la plaça dels Països Catalans, pressupostat en més de mig milió d’euros.Recordem que, ara fa un parell de setmanes, el Govern central va aprovar un pla per reactivar l’economia i l'ocupació laboral. El pla establia la creació d’un fons extraordinari d’inversió que dotarà subvencions als ajuntaments per a projectes de nova planificació i d’execució immediata. El termini per a presentar les peticions es va obrir el passat 10 de desembre I s'acaba el 24 de gener. L’Ajuntament de Palamós ha estat estudiant aquests dies quins projectes presentarà per obtenir una subvenció, que atorgaria al municipi uns 3 milions d’euros per invertir en obra pública.
Demà el Consistori anunciarà en roda de premsa les actuacions previstes. La més destacada és la que fa referència a les obres d’urbanització per a millorar carrers i altres espais de la via pública. Una actuació contemplada en el pla de supressió de barreres arquitèctoniques i a la que se li destinarien un milió tres-cents mil euros. Seguidament hi trobem el projecte d’arranjament de la plaça dels Països Catalans, pressupostat en 550 mil euros, i l’adequació de les instal•lacions de la Policia Local, amb 240 mil euros. La llista provisional d’actuacions preveu també millores al passeig del Mar, la construcció d’un giratori entre l’avinguda de Catalunya i el carrer Carmel, o l’adequació del mirador del Morro del Vedell.
Precisament, i seguint amb aquesta qüestió, la Diputació de Girona ha creat una oficina tècnica i jurídica per canalitzar el procediment de demanda de les ajudes previstes als municipis, segons el decret llei aprovat pel govern espanyol. L'objectiu d'aquesta oficina és ajudar a que cap dels municipis deixi de percebre ni un sol euro dels que li corresponen. L’oficina, que tindrà un caràcter proactiu, començarà a funcionar de manera immediata i hi col•laboraran activament totes les àrees de la Diputació.
Totes les notícies:
27/04/2026 - Serveis Els pescadors de Palamós mantenen la facturació, tot i pescar menys gamba vermella
La facturació de la Confraria de Pescadors de Palamós es va mantenir força estable l'any passat,...
27/04/2026 - Medi Ambient Amics de les Illes Formigues diu que les anàlisis de les aigües de bany, no recullen tots els impactes de l'avaria a la depuradora
L'Associació Amics de les Illes Formigues considera que les anàlisis que està fent el Consorci...
27/04/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós vol recuperar el Centre Obert pel curs que ve
El Centre Obert de Palamós, situat al barri d'Es Pla, tornarà a funcionar a partir de l'inici del...
27/04/2026 - Serveis El Wind Surf fa la seva primera escala de l'any a Palamós
El veler de luxe Wind Surf fa avui dilluns la primera escala de les tres que té previstes aquest...
27/04/2026 - Política Pilar Arxé és la nova presidenta local de Junts per Catalunya
Junts per Catalunya a Palamós i Sant Joan ha renovat els càrrecs de la seva executiva local, i ha...