20/11/2008 Política
El grup d'Esquerra Republicana de Catalunya no es dóna per vençut i seguirà treballant perquè el nom del municipi de Palamós incorpori també el topònim ‘Sant Joan’. Fa uns dies, l’alcaldessa Teresa Ferrés, va donar la qüestió per tancada, afirmant que el tema del nom del municipi no reflectia un debat real. Per contra, el regidor d’ERC, Dani Reixach, considera que aquesta reclamació no és una invenció d’un o dos partits polítics, sinó un reconeixement a la identitat d’un nucli històric.Escoltem el portaveu d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament de Palamós, Dani Reixach.
CITA DANI REIXACH 1
L'Associació de Veïns de Sant Joan fa anys que reclama que el municipi es passi a dir oficialment 'Palamós-Sant Joan'. L'entitat vol que es reconegui així la identitat del nucli i el seu paper històric com a embrió del que ara és el municipi de Palamós. Les propostes de Sant Joan, però, no han trobat mai ressò a l'Ajuntament de Palamós. El regidor d’ERC, Dani Reixach, diu que el seu grup continuarà treballant perquè les reivindicacions de Sant Joan passin a ser una realitat.
CITA DANI REIXACH 2
Esquerra Republicana va presentar fa uns mesos una moció per incorporar el topònim ‘Sant Joan’ al nom del municipi. En aquell moment, però, no va rebre el suport de cap més grup. Posteriorment, altres partits de l’oposició, com ara CiU, han dit que no s’ha de tancar aquest debat i que caldria valorar la sensibilitat real dels ciutadans respecte aquesta qüestió.
Dani Reixach 1
Dani Reixach 2
Totes les notícies:
27/04/2026 - Serveis Els pescadors de Palamós mantenen la facturació, tot i pescar menys gamba vermella
La facturació de la Confraria de Pescadors de Palamós es va mantenir força estable l'any passat,...
27/04/2026 - Medi Ambient Amics de les Illes Formigues diu que les anàlisis de les aigües de bany, no recullen tots els impactes de l'avaria a la depuradora
L'Associació Amics de les Illes Formigues considera que les anàlisis que està fent el Consorci...
27/04/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós vol recuperar el Centre Obert pel curs que ve
El Centre Obert de Palamós, situat al barri d'Es Pla, tornarà a funcionar a partir de l'inici del...
27/04/2026 - Serveis El Wind Surf fa la seva primera escala de l'any a Palamós
El veler de luxe Wind Surf fa avui dilluns la primera escala de les tres que té previstes aquest...
27/04/2026 - Política Pilar Arxé és la nova presidenta local de Junts per Catalunya
Junts per Catalunya a Palamós i Sant Joan ha renovat els càrrecs de la seva executiva local, i ha...