15/10/2008 Medi Ambient
Un aspecte de la tanca que s'ha col·locat a Cap Roig.
Les entitats Salvem El Crit i Arítjol demanen al govern de l’Estat que garanteixi el lliure accés al litoral de l’espai protegit Castell-Cap Roig, tal i com preveu la llei. Els ecologistes denuncien la instal•lació d’una tanca al voltant de la finca del castell i els jardins de Cap Roig, que impedeix l’accés al camí de ronda o a la caleta de Ca la Russa.Al llarg del litoral de la Costa Brava han sovintejat en els últims anys els casos de vulneració d'aquest accés públic. L'últim el denuncien avui Salvem El Crit i Arítjol. Expliquen que el perímetre del recinte que inclou el castell i els jardins del Cap Roig, propietat de Caixa de Girona, s'ha tancat amb xarxa metà·lica. Tancar una propietat privada és legal i legítim però els ecologistes denuncien que l'estructura afecta el lliure accés a espais del litoral de la zona, com ara el mateix camí de ronda i també la cala coneguda com Ca la Russa, on també hi ha una barraca de pescadors pública. El portaveu de Salvem El Crit, Jordi Cruz, creu que el Ministeri de Medi Ambient hauria d'actuar per corregir aquesta situació, però no creu que ho faci.
CITA JORDI CRUZ 1
Els grups ecologistes denuncien que la tanca de Cap Roig s'ha posat de manera que gairebé toca el penyasegat, amb el perill que això pot suposar per a aquell qui la voregi.
CITA JORDI CRUZ 2
Salvem El Crit i Arítjol asseguren que, en comptes de garantir l'accés al litoral i els camins de ronda, l'administració segueix permetent el seu tancament.
Jordi Cruz 1
Jordi Cruz 2
Totes les notícies:
26/04/2026 - Esports El Palamós CF guanya a casa davant el Juventus-Lloret (4-1)
El Palamós ha sumat els tres punts disputats al Municipal Palamós - Costa Brava davant el FC...
24/04/2026 - Medi Ambient Palamós suspèn en qualitat de l'aire dels entorns escolars
Una campanya de l'entitat Ecologistes en Acció per mesurar els nivells de diòxid de nitrogen en...
24/04/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament millorarà més de 12.000 m2 de calçades i voreres
El Ple de l'Ajuntament de Palamós ha aprovat aquesta setmana incrementar fins als 800.000 euros la...
24/04/2026 - Política Govern i oposició topen per les ajudes a Progat
Els grups polítics de l'Ajuntament de Palamós van debatre a fons aquest dimarts passat en el Ple...
24/04/2026 - Serveis El creuer Seabourn Venture farà escala a Palamós aquest diumenge
Nova escala de creuer al port de Palamós, prevista per a aquest diumenge vinent. Anirà a càrrec...