26/09/2008 Obres i Urbanisme
Traçat del desdoblament de la C-31 entre Palamós i Platja d'Aro.
La Generalitat ha adjudicat les obres de l’autovia entre Palamós i Platja d’Aro. El desdoblament de la carretera C-31 en aquest tram costarà 67 milions d’euros. Quan estigui acabat, en el termini d’uns dos anys, es podrà fer per autovia el desplaçament entre l’enllaç de l’AP-7, a Maçanet de la Selva, i Palafrugell.Es tracta del desdoblament a quatre carrils de la carretera C-31, en un tram de gairebé tretze quilòmetres. El preu de sortida de l’obra era de 88 milions d’euros però, finalment, s'ha adjudicat per 67'4. La farà la unió temporal d'empreses formada per Fomento i Rubau. Els treballs començaran aquest hivern i duraran dos anys.
El nou vial seguirà majoritàriament l'actual trajecte de la C-31 entre Platja d'Aro i Palamós, exceptuant la zona de Palamós oest, on es farà una variant d'uns 900 metres de longitud. La via desdoblada tindrà quatre carrils, dos per cada sentit de circulació. Són carrils de tres metres i mig d'amplada, més dos metres i mig de voral. Els dos sentits de la circulació estan separats per una barrera de formigó. Al pas pel terme de Calonge, està previst un tercer carril, sentit Platja d'Aro, a causa del pendent que té la via en aquest punt. La nova autovia Palamós-Platja d'Aro tindrà un total de sis enllaços per facilitar la connexió amb vies secundàries. Dos d'ells pertanyen al terme municipal de Palamós. També es construeixen dos túnels artificials, tots dos al terme municipal de Castell-Platja d'Aro. Un fa 78 metres de longitud i té com a finalitat reduir l'afectació sobre el conjunt arquitectònic religiós de Santa Maria de Fenals. L'altre, de 80 metres, es fa a l'urbanització Mas Ros.
L'autovia Palamós-Platja d'Aro dóna continuïtat a les vies ja desdoblades entre l'Alou i Santa Cristina d'Aro, d'una banda, i Palamós i Palafrugell, de l'altra. Recordem que aquest estiu ha entrat també en servei el tram desdoblat entre Vidreres i l'Alou.
Totes les notícies:
14/09/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament adjudica les obres d'un aparcament nou a Sant Joan
L'Ajuntament de Palamós ha adjudicat el projecte per condicionar uns terrenys del nucli de Sant...
14/09/2026 - Medi Ambient Publicat el calendari nou de la recollida de residus porta a porta comercial
L'Ajuntament de Palamós ja ha fet públic el calendari nou de recollida de residus porta a porta...
14/09/2026 - Serveis La Cambra de Palamós acompanya els processos d'emprenedoria empresarial
La Cambra de Comerç de Palamós ha posat en marxa aquest mes de setembre una línia nova de...
14/09/2026 - Societat El Consell Comarcal fa píndoles formatives en línia sobre alimentació
El Consell Comarcal del Baix Empordà organitza aquest mes de setembre un cicle de 5 píndoles...
14/09/2026 - Societat Les parròquies de Palamós obren les inscripcions per a la catequesi
Les parròquies de Palamós obren les inscripcions per a la catequesi 2026-2027. El tràmit es...