08/09/2008 Societat
El recinte de l'ermita de Bell-lloc.
Més d'un centenar de persones van participar ahir dels actes del romiatge popular a l'ermita de Bell-lloc. Un dels més destacats va ser l'homenatge a mossèn Josep Plaja, un dels grans impulsors de la recuperació de l'ermita per al culte públic, i que va morir a finals de l'any passat.Ahir, i en presència de la família del finat, es va fer la descoberta d'una placa en memòria seva, situada a la façana de l'ermita. Artur Prohias, membre de l'Associació d'Amics de la Vall de Bell-lloc, recorda el paper que mossèn Plaja va tenir en la recuperació dels actes públics a l'ermita de Bell-lloc.
CITA ARTUR PROHIAS 1
Les activitats del romiatge van començar a mig matí amb una ofrena floral i poètica. Després de l'homenatge a mossèn Josep Plaja, es va fer l'eucaristia i la lectura del Vot de Vila. Cal recordar que, l'any 1652, la vila de Palamós va prometre celebrar a perpetuïtat aquest romiatge, arran d'una epidèmia de pesta. Els actes més participatius van venir de la mà de l'audició de sardanes, a migdia, i de l'espectacle infantil amb Fefe i Cia, a la tarda. Totes dues activitats van ser un encert, segons Artur Prohias.
CITA ARTUR PROHIAS 2
Un altre dels punts d'interès del romiatge a Bell-lloc va ser el dinar de germanor, que va comptar amb la participació d'unes 70 persones.
Artur Prohias 1
Artur Prohias 2
Totes les notícies:
27/04/2026 - Serveis Els pescadors de Palamós mantenen la facturació, tot i pescar menys gamba vermella
La facturació de la Confraria de Pescadors de Palamós es va mantenir força estable l'any passat,...
27/04/2026 - Medi Ambient Amics de les Illes Formigues diu que les anàlisis de les aigües de bany, no recullen tots els impactes de l'avaria a la depuradora
L'Associació Amics de les Illes Formigues considera que les anàlisis que està fent el Consorci...
27/04/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós vol recuperar el Centre Obert pel curs que ve
El Centre Obert de Palamós, situat al barri d'Es Pla, tornarà a funcionar a partir de l'inici del...
27/04/2026 - Serveis El Wind Surf fa la seva primera escala de l'any a Palamós
El veler de luxe Wind Surf fa avui dilluns la primera escala de les tres que té previstes aquest...
27/04/2026 - Política Pilar Arxé és la nova presidenta local de Junts per Catalunya
Junts per Catalunya a Palamós i Sant Joan ha renovat els càrrecs de la seva executiva local, i ha...