01/09/2008 Societat
La platja de La Fosca, un dia d'aquest passat mes d'agost.
El mes d’agost que acabem de finalitzar ha complert les expectatives d’un bon nivell d’ocupació turística a la Costa Brava, voltant el 90 per cent de les places hoteleres. No obstant, també s’ha confirmat la tendència ja detectada al juliol d’un menor nivell de despesa per part dels turistes. Els visitants han gastat un 20 per cent menys del que ho van fer l’any passat.D'aquesta manera, durant tot el mes d'agost, fins i tot la darrera setmana, les platges de la nostra zona han presentat un molt bon aspecte, amb una notable afluència de gent. Com era de preveure, doncs, els propietaris de segones residències i els turistes en general no s'han quedat a casa i han anat als llocs d'estiueig. Fins i tot, amb una major presència de turista estranger de la prevista, segons el president de la Cambra de Comerç de Palamós, Xavier Ribera.
CITA XAVIER RIBERA
La bona afluència de gent no ha estat però, sinònim, de gran negoci per a botigues, bars i restaurants. S'ha treballat però no al nivell d'altres anys. La davallada del consum en aquests sectors se xifra entre el 20 i el 25 per cent respecte l'any 2007. A més, avui mateix ja s'ha notat amb tota la seva cruesa la finalització del període de vacances. Bars, restaurants i platges gairebé buits han estat les notes dominants. El preludi, possiblement, d'una tardor encara més dura. Ho diu el gerent del Grup Costa Brava Centre, Martí Sabrià.
CITA MARTÍ SABRIÀ
Tot i no ser dolent, el mes d'agost no haurà servit per pal·liar els mals resultats d'un mes de juliol que va tenir puntes de només un 70 per cent d'ocupació, o d'una primavera i principi d'estiu excessivament condicionats pel mal temps.
Xavier Ribera
Martí Sabrià
Totes les notícies:
12/06/2026 - Medi Ambient La platja de Castell es reobre al bany, un cop feta la reparació de l'emissari submarí
Els resultats de les analítiques practicades des del dimecres passat i fins avui diuen que l'aigua...
12/06/2026 - Societat L'hospital de Palamós presenta la seva Unitat de semicrítics connectada amb el Trueta
Aquest matí s'ha presentat a Palamós el desplegament del nou model d'atenció al pacient crític...
12/06/2026 - Serveis Palamós viurà demà la seva gran festa gastronòmica de l'any amb la Fira de la Gamba
Tot està a punt perquè Palamós visqui demà dissabte la gran festa de la Fira de la Gamba....
12/06/2026 - Serveis Tres cuineres locals es converteixen en Ambaixadores de la Gamba de Palamós 2026
La Gamba de Palamós ja té ambaixadores per a aquest 2026. La Comissió Reguladora de la Marca de...
12/06/2026 - Serveis Escala de creuer amb l'Azamara Onward
Les escales de creuer d'aquest mes de juny al port de Palamós arriben avui a l'equador, amb la...