08/08/2008 Medi Ambient
Una màquina obrin camí al costat del sender, a Mont-ras.
Els empresaris turístics de la Costa Brava Centre reconeixen que tenen dubtes sobre el projecte de via verda entre Palamós i Palafrugell. Es declaren ferms partidaris d’un vial que connecti els dos municipis i que pugui utilitzar tothom que no faci servir vehicle a motor. No obstant, creuen que caldria haver recuperat camins ja existents, en comptes d’obrir una via totalment nova.Ho ha explicat el gerent del Grup Costa Brava Centre, Martí Sabrià.
CITA MARTÍ SABRIÀ 1
La conveniència d'una via verda va ser defensada per l'empresariat turístic de la Costa Brava Centre ja quan es va fer l'autovia entre Palamós i Palafrugell. Martí Sabrià lamenta que la Generalitat, igual que ja va passar amb l'autovia, no acabi d'actuar de manera proporcionada amb la realitat del territori.
CITA MARTÍ SABRIÀ 2
Mentrestant, la Generalitat continua en converses amb els municipis i propietaris afectats pel traçat del futur camí per a bicicletes i vianants. A Palafrugell s'ha pactat que tot el camí vagi per la mota de la riera, aprofitant senders ja existents. A Palamós, com ja va explicar aquesta emissora, ahir es va parlar amb deu propietaris afectats i s'aplicaran algunes solucions puntuals. Cap canvi, però, serà substancial amb el que marca el projecte dibuixat per la Generalitat. Els grups ecologistes Salvem El Crit i Arítjol s'han queixat avui, per la seva banda, que a Mont-ras les màquines han obert camí al costat mateix de senders històrics.
Martí Sabrià 1
Martí Sabrià 2
Totes les notícies:
29/07/2026 - Serveis FECOTUR vol que el comerç ofereixi valor afegit per combatre les compres 'online'
El comerç electrònic s'ha convertit en el principal enemic de les botigues de proximitat. La...
29/07/2026 - Serveis El Marella Discovery 2 fa escala avui amb 1.900 turistes britànics
La naviliera més fidelitzada a les escales de creuer al port de Palamós, la britànica Marella...
29/07/2026 - Societat Un jove futur patró de pesca basc es forma fent pràctiques a Palamós
L'Organització de Productors Pesquers de Palamós col·labora amb altres territoris pesquers per...
29/07/2026 - Societat Fins divendres encara es poden fer inscripcions per a l'EMAP
L’Escola Municipal d’Adults de Palamós finalitzarà aquest divendres vinent, 31 de juliol, el...
29/07/2026 - Serveis L'hostaleria gironina, a favor del retorn del peatge a l'AP7
La Federació d'Hostaleria i Turisme de les comarques de Girona està a favor que l'autopista AP7...