05/08/2008 Medi Ambient
Terrenys de la plana de l'Aubi, per on passarà la via verda.
Els amos de terrenys afectats per la via verda que la Generalitat vol construir entre Palamós i Palafrugell estudiaran portar el cas als tribunals. Aquesta és una de les decisions que han pres en la reunió que han celebrat aquest matí. La trobada s'havia convocat després de veure que, tot i que encara s'està negociant amb el Govern, les màquines ja començaven a actuar.A la reunió hi han assistit una vintena de propietaris de terres per on, en principi, ha de passar el nou vial de ciclistes i vianants. La majoria eren dels municipis de Palafrugell i Mont-ras. Els afectats s'han vist amb el responsable de l'empresa que ha d'executar les obres. Els operaris han intentat en els últims dies començar a treballar però els propietaris dels terrenys els ho han impedit. Un d'ells, Alfons Ferrer, explicava aquest matí que les màquines no estan autoritzades a entrar a les terres.
CITA ALFONS FERRER 1
Davant d'aquesta situació, els propietaris han decidit fer consultes legals amb la finalitat de presentar un recurs contenciós-administratiu contra la Generalitat i el seu projecte de via verda.
CITA ALFONS FERRER 2
Els afectats per la futura via verda es queixen del tipus de negociació que està fent la Generalitat. Asseguren que s'estan aportant solucions puntuals que beneficien uns però perjudiquen altres propietaris. Precisament, el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, i l'alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés, es reuniran aquest dijous individualment amb tots els propietaris d'aquest municipi afectats pel traçat de la via verda.
Alfons Ferrer 1
Alfons Ferrer 2
Totes les notícies:
27/07/2026 - Societat L'hospital de Palamós tindrà un equip d'hospitalització domiciliària
La Fundació Hospital de Palamós vol incorporar abans no acabi aquest any un equip...
27/07/2026 - Societat L'Ajuntament licita el contracte de gestió de la Llar d'Infants Municipal
L'Ajuntament de Palamós ha iniciat la fase de licitació del contracte de gestió de la Llar...
27/07/2026 - Societat Palamós farà 3 jornades consecutives de donació de sang a l'agost
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants de Sang de Girona convoquen 3...
27/07/2026 - Societat Mossos d'Esquadra reforça les comissaries de costa durant l'estiu
Els Mossos d'Esquadra han posat en marxa aquest estiu un pla integral de seguretat a tot el...
27/07/2026 - Medi Ambient Calonge i Sant Antoni posa punts informatius sobre la recollida de residus
L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha posat en marxa un sistema de punts informatius de carrer...