La primera part de l'estiu es tanca amb un baixíssim nombre d'incendis forestals.

31/07/2008 Medi Ambient


Imatge d'arxiu d'un incendi forestal a Calonge, l'any 2005.

Imatge d'arxiu d'un incendi forestal a Calonge, l'any 2005.

En el que portem d’estiu, a la comarca del Baix Empordà només hi ha hagut tres incendis forestals, que han cremat 6300 metres quadrats de terreny. Segons les dades del Departament de Medi Ambient de la Generalitat, a Catalunya no hi havia una incidència tan baixa d’incendis des de l’any 1992. Com ja va informar Ràdio Palamós fa uns dies, el problema es pot produir en les pròximes setmanes a mesura que s’assequi el sotabosc que ha crescut amb les pluges de la primavera.Concretament, a tot el territori català s'han produït, en el darrer mes i mig, un total de 78 incendis forestals que han cremat 11'84 hectàrees de terreny. El conseller de Medi Ambient de la Generalitat, Francesc Baltasar, diu que les pluges de finals de primavera han estat decisives.
CITA FRANCESC BALTASAR
La situació generada per les pluges abundants, després de tres anys continuats de sequera, ha fet que la vegetació porti al voltant d'un mes de retard. Això vol dir que ara estan brotant espècies que ho fan habitualment a finals de la primavera. Tot i haver fet calor, la massa d'aire saharià que sovint afecta Catalunya entre els mesos de juny i juliol no ha fet aquest any cap moviment cap a la península. Hi ha hagut dies de baixa humitat relativa, però l'absència de ventades ha estat un altre factor que ha fet reduir el risc d'incendi.
Les dades dels darrers mostrejos de vegetació indiquen que Catalunya presenta una situació de risc d'incendi força moderada. Seria equiparable a la de qualsevol mes de maig dels últims anys. Els models meteorològics estacionals diuen, a més, que hi ha una probabilitat alta que el mes d'agost es presenti plujós, en conjunt, i el setembre, sec. Sigui com sigui, el Departament de Medi Ambient fa una crida a no baixar la guàrdia perquè els boscos, precisament a causa de les pluges, estan carregats de sotabosc que, si s'asseca, pot convertir-se en un factor molt perillos.


Francesc Baltasar



Totes les notícies:


Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...