14/07/2008 Societat
El carrer de Cervantes.
L'Associació per al Foment Empresarial del Comerç i el Turisme de Palamós, Fecotur, vol que el carrer de Cervantes sigui peatonal tot l'any. Des d’aquest cap de setmana, el carrer està tancat al trànsit rodat entre les cinc de la tarda i les nou de la nit. Aquesta mesura s’aplicarà durant els mesos de juliol i agost, per facilitar la circulació de vianants. En aquestes hores, doncs, els vehicles que circulin per Dídac Garrell han de continuar obligatòriament cap a la plaça dels Arbres. Els que vagin per Jacint Verdaguer poden travessar Cervantes. D’altra banda, els que baixin per Fàbrega i Pou no poden arribar fins al final i han de girar per Casanovas.
Aquesta mesura, com dèiem, s'aplica només durant els mesos d'estiu. Ara bé, l'Associació per al Foment Empresarial del Comerç i el Turisme de Palamós, Fecotur, ha demanat que la peatonalització del carrer de Cervantes sigui permanent durant tot l'any. La petició es va presentar fa dos mesos però el regidor de Mobilitat, Alfons Bartolomé, ja ha dit avui que està damunt la taula perquè s'ha d'estudiar molt bé.
CITA ALFONS BARTOLOMÉ 1
S'ha parlat també d'alternatives, com ara que es peatonalitzés només el tram de carrer de Cervantes, entre Dídac Garrell i Jacint Verdaguer, o que es pogués obrir i tancar amb pilones mòbils per facilitar la càrrega i descàrrega. Alfons Bartolomé ho veu així.
CITA ALFONS BARTOLOMÉ 2
Des de Fecotur, mentrestant avui només s'ha confirmat la presentació de la instància, que estan a l'espera de la resolució municipal i que la peatonalització permanent del carrer de Cervantes seria una bona mesura per dinamitzar l'activitat comercial en aquesta zona.
Alfons Bartolomé 1
Alfons Bartolomé 2
Totes les notícies:
27/04/2026 - Serveis Els pescadors de Palamós mantenen la facturació, tot i pescar menys gamba vermella
La facturació de la Confraria de Pescadors de Palamós es va mantenir força estable l'any passat,...
27/04/2026 - Medi Ambient Amics de les Illes Formigues diu que les anàlisis de les aigües de bany, no recullen tots els impactes de l'avaria a la depuradora
L'Associació Amics de les Illes Formigues considera que les anàlisis que està fent el Consorci...
27/04/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós vol recuperar el Centre Obert pel curs que ve
El Centre Obert de Palamós, situat al barri d'Es Pla, tornarà a funcionar a partir de l'inici del...
27/04/2026 - Serveis El Wind Surf fa la seva primera escala de l'any a Palamós
El veler de luxe Wind Surf fa avui dilluns la primera escala de les tres que té previstes aquest...
27/04/2026 - Política Pilar Arxé és la nova presidenta local de Junts per Catalunya
Junts per Catalunya a Palamós i Sant Joan ha renovat els càrrecs de la seva executiva local, i ha...