11/07/2008 Cultura
A punt d'iniciar-se un nou cap de setmana, el segon d'aquest mes de juliol, l'agenda d'actes lúdics i culturals pren un especial protagonisme. Veiem quines són les principals activitats programades.CONCERTS
Avui comença el festival Jardins de Cap Roig, a Calella de Palafrugell. i ho fa amb el jazz com a protagonista. A les deu de la nit, el mític grup Return to forever actua en el marc de la seva gira europea. Els seus integrants, Chick Corea, Stanley Clarke, Al di Meola i Lenny White, oferiran un repertori dels millors temes del grup.
Nit de jazz també a Platja d'Aro, com és habitual tots els divendres de juliol i agost. A la platja de Cavall Bernat, a les onze de la nit, actuació de l'Ignasi Terraza Trio.
I tanquem l'apartat de concerts a Torroella de Montgrí. A les deu, nit de poesia i música als jardins de Can Quintana. Es tracta del muntatge Arxipèlag, a càrrec del Col·lectiu Veus.
FESTES MAJORS
Ahir ja us explicàvem que Calonge ha encetat els actes centrals de la seva Festa Major. Avui, a les vuit del vespre i a la galeria Tot Art, s'inaugura l'exposició de la Setmana del Vehicle Clàssic. A les deu de la nit es fa un espectacle de ball clàssic espanyol a la plaça d'Armes del castell. I, per tancar la jornada, barraques. Al recinte de la zona esportiva, a les onze de la nit, actuació dels grups Bronkitis Krónica, Pareras Parellades i Hotel Cochambre.
També comença la Festa Major de Palafrugell. A les set, a la biblioteca municipal, inauguren l'exposició sobre els gegants de Palafrugell. Els actes continuen a dos quarts de deu, a la plaça Nova, amb una audició de sardanes amb la cobla La Principal de Banyoles, i acaben, pel que fa al dia d'avui, amb teatre. A les deu en punt, la companyia Teatre de Guerrilla representa l'obra 'Fum' al Teatre Municipal.
Per cert que, paral·lelament, el barri palafrugellenc de Mas Mascort també celebra la seva festa. Ho fa a partir de les onze de la nit, amb un ball amenitzat per Leo Rubio.
Aquest cap de setmana, d'altra banda, moltes localitats marineres aprofiten per celebrar els actes de la festivitat de la Mare de Déu del Carme. A Sant Feliu de Guíxols, per anar obrint boca, a les deu de la nit fan una sardinada popular a l'esplanada del port, que anirà seguida d'un ball popular.
SARDANES
No ens movem de Sant Feliu però canviem de gènere. Sardanes amb la cobla Rossinyolets, al passeig del Mar. L'audició comença a un quart d'onze de la nit.
VISITES GUIADES
Per als 'fans' de les visites guiades, la nostra agenda té avui vàries propostes. Els admiradors de l'obra literària de Josep Pla tenen l'oportunitat d'apuntar-se a una activitat que organitza la fundació que porta el nom de l'autor del 'Quadern Gris'. Es tracta de la visita guiada a l'exposició 'Josep Pla 1897-1981'. És a les sis de la tarda, a la pròpia seu de la fundació, a Palafrugell.
A la mateixa hora, a Sant Feliu de Guíxols ens proposen descobrir quins són 'Els secrets de Sant Feliu'. Aquest és el nom d'una visita guiada que recorre els indrets més emblemàtics de la vila ganxona i que surt de l'oficina de turisme situada a la plaça del Mercat.
I ja pensant en demà dissabte, us recordem dues interessants propostes que es fan a Palamós. Al matí, a partir d'un quart d'onze, visita guiada al jaciment arqueològic del poblat iber de Castell. La concentració és a l'oficina de turisme del passeig de La Fosca. L'itinerari inclou també una passejada pel camí de ronda.
I, a la tarda, ruta guiada pel barri vell de Palamós. Recordar fets, persones i edificis que han marcat el perfil humà i històric del municipi, és l'objectiu d'aquesta activitat. Comença a les sis de la tarda i la venda de tiquets i les reserves es poden fer al Museu de la Pesca.
Totes les notícies:
28/07/2026 - Obres i Urbanisme 6 empreses opten a fer les obres de la segona fase del passeig del Mar
Un total de 6 empreses constructores s'han presentat al concurs públic de l'Ajuntament de Palamós...
28/07/2026 - Societat Molta ocupació de llits d'atenció intermèdia i a la dependència
Els llits del centre Palamós Gent Gran destinats a l'atenció intermèdia i a la dependència...
28/07/2026 - Serveis L'Ajuntament vol recuperar la megafonia de la platja Gran per a l'estiu que ve
L'Ajuntament de Palamós ha suprimit el servei de megafonia de la platja Gran, que des de fa uns...
28/07/2026 - Cultura El palamosí Pere Perpinyà publica 'La transformació de Gaudí'
El palamosí Pere Perpinyà ha publicat la novel·la 'La transformació de Gaudí'. Una trama...
28/07/2026 - Societat Vescomtat de Cabanyes lliura 20.000 euros a l'ADF Gavarres Marítima
Els veïns de la urbanització Vescomtat de Cabanyes, al municipi de Calonge i Sant Antoni, han...