La culminació d'un llarg procés

19/06/2008 Obres i Urbanisme


Imatge del Ple que va aprovar el text refós del POUM, el passat 30 d'abril.

Imatge del Ple que va aprovar el text refós del POUM, el passat 30 d'abril.

El Pla General d'Ordenació Urbana de Palamós ha seguit un llarg camí fins a arribar a l'aprovació definitiva que va confirmar ahir la Comissió d'Urbanisme de Girona. En total, més de set anys de tràmits que acabaran al setembre quan el nou instrument pugui entrar en vigor.El primer pas es remunta al desembre de l'any 2000 quan el Ple de l'Ajuntament de Palamós va acordar demanar autorització al conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat per a dur a terme la revisió anticipada del planejament urbanístic. L'empresa Enginyeria i Gestió d'Infraestructures es va encarregar del projecte. Primer de tot es va redactar un document de criteris sobre els objectius i solucions generals de planejament, que va derivar en una proposta que es va aprovar inicialment al novembre de 2005. A partir d'aquí es va obrir un període d'exposició pública que va servir per recollir 346 al•legacions, de les quals 54 es van estimar íntegrament i 100 parcialment. Això va acabar perfilant un document que es va aprovar provisionalment el dia 11 d'abril de 2007. Al setembre, la Comissió d'Urbanisme de Girona va fer l'aprovació definitiva, condicionada a un text refós que va ser aprovat pel Ple el passat 30 d'abril.
El Pla d'Ordenació Urbana Municipal de Palamós és un instrument que marca els eixos de la gestió urbanística del municipi en un horitzó de vint anys. Està previst que, en aquest període, a Palamós es puguin construir més de 4500 nous habitatges, dels quals quasi 1600 seran de promoció oficial. El creixement del sòl industrial al sector de La Pietat es concreta en 43 hectàrees de superfície bruta, de les que en quedaran unes 19 netes per a ús industrial. D'aquestes, un 35 per cent ja tenen actualment aquest ús. Des del punt de vista mediambiental, de les 1400 hectàrees que té el terme municipal de Palamós, un miler pertanyen a espais protegits.



Totes les notícies:


Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...