18/06/2008 Medi Ambient
L'accés al PEIN Castell-Cap Roig, des de Castell.
A partir d'aquest dissabte quedarà prohibit l’accés a l’espai protegit Castell-Cap Roig per al trànsit motoritzat. Aquesta mesura es pren per sisena temporada consecutiva, amb l’objectiu de reduir la pressió sobre aquest espai natural i, en especial, el risc d’incendi forestal. A Palamós, la mesura es concreta en el tancament del camí de cala Estreta.
Per tant, i com és habitual en aquests casos, tots els usuaris que vulguin fer ús d'aquest camí i vagin amb un vehicle a motor, l'hauran de deixar estacionat a l'aparcament de Castell. Els únics que podran entrar a l'espai protegit amb vehicle de motor seran els veïns de la zona. Per a la resta, quedaran tancats els diferents camíns d'accés a l'espai PEIN Castell-Cap Roig. Per la banda de Palamós, com dèiem, es tanca el camí de Cala Estreta. A Palafrugell, l'accés des de Cap Roig i, a Mont-ras, el camí de la cala del Crit.
El tancament es fa cada estiu des de l'any 2003, amb l'objectiu de garantir la seguretat de les persones i de l'espai natural, en cas que aquesta zona es veiés afectada per un incendi o qualsevol altra emergència. El dispositiu és molt similar al dels altres anys. Josep Buxeda, regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós.
CITA JOSEP BUXEDA
El control dels accessos a l'espai protegit Castell-Cap Roig el faran els agents forestals, Mossos d'Esquadra i personal dels tres ajuntaments afectats així com de les seves policies locals. Concretament a Palamós, l'Ajuntament destinarà cada dia, de nou del matí a cinc de la tarda, personal que farà tasques d'informació i control. A banda, i en col·laboració amb l'Associació de Defensa Forestal Gavarres Marítima, l'aparcament de Castell disposarà d'una cisterna de 500 litres d'aigua per poder fer una actuació immediata en cas d'incendi. També s'està estudiant per part del Departament de Medi Ambient de la Generalitat posar un hidrant a la zona de Castell que es connectaria, a través d'una canonada, amb el dipòsit contra incendis que hi ha davant el Mas Canyet.
Josep Buxeda
Totes les notícies:
14/09/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament adjudica les obres d'un aparcament nou a Sant Joan
L'Ajuntament de Palamós ha adjudicat el projecte per condicionar uns terrenys del nucli de Sant...
14/09/2026 - Medi Ambient Publicat el calendari nou de la recollida de residus porta a porta comercial
L'Ajuntament de Palamós ja ha fet públic el calendari nou de recollida de residus porta a porta...
14/09/2026 - Serveis La Cambra de Palamós acompanya els processos d'emprenedoria empresarial
La Cambra de Comerç de Palamós ha posat en marxa aquest mes de setembre una línia nova de...
14/09/2026 - Societat El Consell Comarcal fa píndoles formatives en línia sobre alimentació
El Consell Comarcal del Baix Empordà organitza aquest mes de setembre un cicle de 5 píndoles...
14/09/2026 - Societat Les parròquies de Palamós obren les inscripcions per a la catequesi
Les parròquies de Palamós obren les inscripcions per a la catequesi 2026-2027. El tràmit es...