05/06/2008 Societat
Enric Aloy, a l'esquerra, durant l'acte d'avui a la Cambra de Comerç de Palamós.
L’aplicació del Decret d’eliminació de tràmits i simplificació de procediments administratius suposarà al conjunt de les empreses catalanes un estalvi anual de 314 milions d’euros i, a cadascuna d'elles, evitar 90 hores de tràmits administratius. El secretari general d’Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat, Enric Aloy, ha presentat avui a la seu de la Cambra de Comerç de Palamós el nou Decret. L’objectiu de l’acte era explicar als empresaris de la demarcació de la Cambra aquest Decret, aprovat pel Govern català el passat dia 6 de maig. Segons Enric Aloy, el Decret afecta uns 200 tràmits administratius que els empresaris catalans han de fer habitualment davant la Generalitat. Aquesta no és, però, una xifra tancada perquè progressivament se n’aniran afegint de nous.
L’objectiu final és que l’empresariat pugui eliminar una part significativa de paperassa i poder dedicar aquest temps a gestionar l’empresa, ha dit Enric Aloy. Una de les mesures més destacades del Decret és l’anomenada Declaració Responsable. A través d’aquest document, l’empresari es compromet a complir una sèrie d’obligacions que fins ara se li requerien documentalment. Això permetrà reduir a una tercera part el nombre de tràmits administratius. Segons Enric Aloy, l'administració aposta per confiar en els empresaris.
CITA ENRIC ALOY
També s’eliminen tràmits obsolets derivats de normatives antigues, es deixa de demanar en cada tràmit documentació que ja està en poder de l’administració i es fixa l’objectiu, a dos anys vista, de fer un 80 per cent de les gestions burocràtiques per via telemàtica. La totalitat de les disposicions del Decret d'eliminació de tràmits i simplificació de procediments administratius estarà en vigor abans no acabi aquest any 2008.
Enric Aloy
Totes les notícies:
27/04/2026 - Serveis Els pescadors de Palamós mantenen la facturació, tot i pescar menys gamba vermella
La facturació de la Confraria de Pescadors de Palamós es va mantenir força estable l'any passat,...
27/04/2026 - Medi Ambient Amics de les Illes Formigues diu que les anàlisis de les aigües de bany, no recullen tots els impactes de l'avaria a la depuradora
L'Associació Amics de les Illes Formigues considera que les anàlisis que està fent el Consorci...
27/04/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós vol recuperar el Centre Obert pel curs que ve
El Centre Obert de Palamós, situat al barri d'Es Pla, tornarà a funcionar a partir de l'inici del...
27/04/2026 - Serveis El Wind Surf fa la seva primera escala de l'any a Palamós
El veler de luxe Wind Surf fa avui dilluns la primera escala de les tres que té previstes aquest...
27/04/2026 - Política Pilar Arxé és la nova presidenta local de Junts per Catalunya
Junts per Catalunya a Palamós i Sant Joan ha renovat els càrrecs de la seva executiva local, i ha...