12/05/2008 Medi Ambient
L'alcalde Jordi Soler i la tècnica de Medi Ambient, Diana Lledó, presentant avui la campanya.
L’Ajuntament de Calonge es proposa reduir d’un vint per cent el consum d’aigua al municipi, en el termini d’un any. Això significa rebaixar de 34 litres per persona i dia el consum de la població. Tot plegat forma part d’una campanya de sensibilització que inclou, entre d’altres mesures, el repartiment de 3 mil dispositius estalviadors d’aigua per a les aixetes de les cases.Segons l'alcalde de Calonge, Jordi Soler, amb aquesta campanya no només es vol fer front a una situació de sequera puntual, sinó que es vol que la cultura de l'estalvi d'aigua es consolidi definitivament.
CITA JORDI SOLER 1
L'estalvi que preveu aconseguir l'Ajuntament de Calonge és de 310 mil metres cúbics anuals. Per aconseguir-ho, s'han començat a repartir tres mil estalviadors d'aigua per reduir el cabal de les aixetes domèstiques. També es reparteixen unes bosses de plàstic, amb capacitat per a un litre d'aigua, que s'introdueixen a la cisterna del vàter per tal de reduir-ne la capacitat i gastar menys. El funcionament d'aquests sistemes s'explicarà directament, també, a les escoles. Jordi Soler.
CITA JORDI SOLER 2
La campanya d'estalvi d'aigua que es promou des de Calonge inclou també l'edició d'un tríptic amb consells pràctics per estalviar aigua. A més, durant els mesos de maig i juny s'han organitzat set conferències sobre l'ús racional i sostenible de l'aigua.
Les mesures d'estalvi promogudes per Calonge van en paral·lel al que disposa el decret de sequera. Aquesta ordre, recordem-ho, prohibeix la neteja de carrers, el rec d'horts i jardins, omplir piscines o netejar vehicles amb mànega, entre d'altres. El ban de l'alcaldia de Calonge que recull aquestes disposicions contempla sancions que van dels 750 als 3000 euros.
Jordi Soler 1
Jordi Soler 2
Totes les notícies:
14/09/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament adjudica les obres d'un aparcament nou a Sant Joan
L'Ajuntament de Palamós ha adjudicat el projecte per condicionar uns terrenys del nucli de Sant...
14/09/2026 - Medi Ambient Publicat el calendari nou de la recollida de residus porta a porta comercial
L'Ajuntament de Palamós ja ha fet públic el calendari nou de recollida de residus porta a porta...
14/09/2026 - Serveis La Cambra de Palamós acompanya els processos d'emprenedoria empresarial
La Cambra de Comerç de Palamós ha posat en marxa aquest mes de setembre una línia nova de...
14/09/2026 - Societat El Consell Comarcal fa píndoles formatives en línia sobre alimentació
El Consell Comarcal del Baix Empordà organitza aquest mes de setembre un cicle de 5 píndoles...
14/09/2026 - Societat Les parròquies de Palamós obren les inscripcions per a la catequesi
Les parròquies de Palamós obren les inscripcions per a la catequesi 2026-2027. El tràmit es...