17/04/2008 Obres i Urbanisme
El sector de Roqueta, a tocar del cementiri municipal.
La inclusió de Palamós dins del programa d’Àrees Residencials Estratègiques (ARE), que promou la Generalitat, és una gran oportunitat per al municipi, segons el regidor d’Urbanisme, Josep Buxeda. Aquesta iniciativa permetrà crear, amb un mecanisme més agil que el convencional, sòl per fer 300 habitatges al sector de Roqueta, dels quals la meitat seran de protecció oficial. Josep Buxeda ho ha valorat així.
CITA JOSEP BUXEDA 1
El regidor destaca que el mecanisme de creació de sòl residencial i habitatge protegit que preveu aquest programa, fa que tot siguin facilitats per a l’Ajuntament.
CITA JOSEP BUXEDA 2
El govern català considera que el dèficit d'habitatge protegit i la magnitud de la demanda prevista, segons el Pacte Nacional per a l'Habitatge, fan que aquestes necessitats no es puguin cobrir només amb els mecanismes ordinaris de creació de sòl. Per això s'ha creat un instrument legal per qualificar sòl d'ús residencial, a través de 12 plans directors urbanístics. Aquests plans permetran desenvolupar àrees residencials estratègiques de nova creació a bona part de les principals localitats de Catalunya.
Al Baix Empordà, la Generalitat ha planificat sis ARE: tres a Palafrugell, i una a Sant Feliu de Guíxols, Torroella de Montgrí i Palamós. En aquest cas, s'ha fixat un sector de sis hectàrees d'extensió, amb una densitat de 50 vivendes per hectàrea. Es tracta d'uns terrenys del sector de Roqueta, entre el vial del port i el cementiri municipal. Es construiran 300 habitatges, dels quals 150 seran de protecció oficial.
Josep Buxeda 1
Josep Buxeda 2
Totes les notícies:
12/06/2026 - Medi Ambient La platja de Castell es reobre al bany, un cop feta la reparació de l'emissari submarí
Els resultats de les analítiques practicades des del dimecres passat i fins avui diuen que l'aigua...
12/06/2026 - Societat L'hospital de Palamós presenta la seva Unitat de semicrítics connectada amb el Trueta
Aquest matí s'ha presentat a Palamós el desplegament del nou model d'atenció al pacient crític...
12/06/2026 - Serveis Palamós viurà demà la seva gran festa gastronòmica de l'any amb la Fira de la Gamba
Tot està a punt perquè Palamós visqui demà dissabte la gran festa de la Fira de la Gamba....
12/06/2026 - Serveis Tres cuineres locals es converteixen en Ambaixadores de la Gamba de Palamós 2026
La Gamba de Palamós ja té ambaixadores per a aquest 2026. La Comissió Reguladora de la Marca de...
12/06/2026 - Serveis Escala de creuer amb l'Azamara Onward
Les escales de creuer d'aquest mes de juny al port de Palamós arriben avui a l'equador, amb la...