17/03/2008 Societat
Embarcacions de pesca al port de Palamós.
La flota pesquera de Palamós ja torna a feinejar al calador de Sant Sebastià. Durant l’últim mes i mig, no ho ha fet per preservar la gamba, mentre s'han anat fent proves amb noves xarxes. Els pescadors busquen un tipus de malla que eviti capturar la gamba més petita.El passat mes de gener, les embarcacions que es dediquen a la pesca de la gamba van decidir fer aquestes proves per tal de buscar un sistema de pesca més sostenible. Com a mesura complementària, van decidir deixar de pescar temporalment al seu principal calador, Sant Sebastià. Ara hi han tornat. No obstant, les proves amb les xarxes encara continuen. Ho ha explicat el patró major de la Confraria de Palamós, Francesc Benaiges.
CITA FRANCESC BENAIGES 1
Segons Benaiges, les accions per preservar la pesca de la gamba es plantegen a llarg termini i inclouran altres iniciatives.
CITA FRANCESC BENAIGES 2
La Confraria de Pescadors de Palamós va facturar l'any passat uns 13 milions d'euros. Un 45 per cent d'aquesta quantitat el va proporcionar la venda de les 150 tones de gamba que es van pescar durant tot l'any. Amb una dependència econòmica tan forta d'aquest producte, els pescadors han apostat per preservar al màxim aquest recurs, buscant fòrmules que evitin capturar la gamba més petita.
Francesc Benaiges 1
Francesc Benaiges 2
Totes les notícies:
12/06/2026 - Serveis Palamós viurà demà la seva gran festa gastronòmica de l'any amb la Fira de la Gamba
Tot està a punt perquè Palamós visqui demà dissabte la gran festa de la Fira de la Gamba....
12/06/2026 - Serveis Tres cuineres locals es converteixen en Ambaixadores de la Gamba de Palamós 2026
La Gamba de Palamós ja té ambaixadores per a aquest 2026. La Comissió Reguladora de la Marca de...
12/06/2026 - Serveis Escala de creuer amb l'Azamara Onward
Les escales de creuer d'aquest mes de juny al port de Palamós arriben avui a l'equador, amb la...
12/06/2026 - Cultura Comença el muntatge de l'espai de Barraques a la platja Gran
Ja ha començat el muntatge de l'espai de Barraques de la Festa Major de Palamós 2026, a la platja...
12/06/2026 - Cultura Palamós celebra l'orgull LGTBIQ+ amb actes diversos
Palamós celebrarà demà dissabte amb diferents actes l'orgull del col·lectiu LGTBIQ+. D'una...