06/03/2008 Medi Ambient
Ciclistes al camí ral que va de Palamós a Palafrugell.
Els grups ecologistes Salvem El Crit i Arítjol creuen que no és necessari construir una nova via verda entre Palamós i Palafrugell. Aquestes formacions asseguren que el que caldria és aprofitar els camins rurals i senders ja existents i que comuniquen els dos municipis. Salvem El Crit i Arítjol afirmen que ja va ser un error pavimentar el camí ral perquè això ha fomentat el trànsit motoritzat.Jordi Cruz és el portaveu de Salvem El Crit.
CITA JORDI CRUZ 1
Des de Salvem El Crit i Arítjol es considera que la construcció de la via verda entre Palamós i Palafrugell és una mena de torna que la Generalitat ha volgut pagar per compensar l'impacte paisatgístic que ha tingut la construcció del desdoblament a quatre carrils de la carretera C-31.
CITA JORDI CRUZ 2
Salvem El Crit i Arítjol estudien presentar al·legacions al projecte de la via verda, cosa que ja ha confirmat que farà el sindicat Unió de Pagesos. El sindicat critica que la construcció d'aquest vial suposarà l'ocupació de terres d'alt valor agrícola. La infraestructura proposada consisteix en un vial per a vianants i bicicletes que apareix com a actuació complementària al desdoblament de la carretera C-31. Es tracta d'una via de sis quilòmetres de longitud que va des de la variant de la C-31, a Palamós, fins a la riera de Santa Margarida, a Palafrugell. Aquesta via verda entre Palamós i Palafrugell tindrà un cost d'1'4 milions d'euros. Està previst que les obres comencin aquesta pròxima primavera i que tinguin una durada de cinc mesos. El vial tindrà una amplada de tres metres i el paviment estarà format per ciment i sauló, una combinació que comporta un menor impacte ambiental. També es construeix un pont de fusta, de 14 metres de longitud, per travessar la riera Aubi i tres calaixos de formigó per creuar petites rieres. L'actuació es complementarà amb la senyalització de la via verda i tasques de jardineria per crear una tanca vegetal en el marge del vial.
Jordi Cruz 1
Jordi Cruz 2
Totes les notícies:
28/04/2026 - Societat Comencen les reunions participatives de l'Ajuntament de Palamós amb els veïns dels barris
L'Ajuntament de Palamós recupera a partir d'avui les reunions amb veïns de diferents zones del...
28/04/2026 - Societat La Síndica de Greuges arriba al final del mandat satisfeta amb l'experiència
La Síndica de Greuges de Palamós, Fina Camós, ha arribat al final del període de 5 anys al...
28/04/2026 - Serveis L'Oficina de Turisme i el Museu de la Pesca renoven els certificats de qualitat turística
El Consell Comarcal del Baix Empordà ha lliurat els distintius de qualitat turística a més de 90...
28/04/2026 - Cultura Club de lectura juvenil 'Entre línies', avui a la Biblioteca Municipal
La Biblioteca Municipal de Palamós ha incorporat una proposta nova a la seva oferta de clubs de...
28/04/2026 - Esports Èxits del Rítmica Costa Brava al Campionat de Catalunya de nivell 7
La gimnasta júnior del Club Rítmica Costa Brava de Palamós, Noa Garcia, s'ha proclamat campiona...