13/02/2008 Societat
Imatge del Ple celebrat ahir.
El Ple de l’Ajuntament de Palamós va aprovar ahir a la nit les noves tarifes del servei de subministrament domiciliari d’aigua. A partir d’ara els veïns ja no pagaran per mínims sinó que ho faran pel consum real d’aigua. El gruix de l’oposició va criticar el sistema perquè, segons va argumentar, no fomenta l’estalvi d’aigua, no té en compte les famílies nombroses i afavoreix només les segones residències.El nou sistema aprovat ahir recull les recomanacions que l'any 2006 va fer el Síndic de Greuges de Palamós, en el sentit que es trobés un sistema basat en pagar per allò que es gasta. En aquest sentit, la proposta portada ahir al Ple elimina el sistema de mínims. Un 60 per cent de les quantitats repercutides al rebut són quota de servei i el 40 per cent restant reflectiran el consum real d'aigua. A partir d'aquí, s'estableixen trams tarifaris. Fins a 36 metres cúbics, fins a 72 i a partir de 72.
La proposta no va satisfer la major part dels grups de l'oposició. Des d'Esquerra Republicana, Dani Reixach, va reclamar més sensibilitat per a les famílies nombroses.
CITA DANI REIXACH
En termes similars es va expressar la portaveu de Convergència i Unió, Isabel Ruiz.
CITA ISABEL RUIZ
Josep Espadalé, de l'Entesa, va criticar que una família de quatre membres se situa automàticament en el segon tram tarifari, tot i que faci un esforç per estalviar aigua. En aquest sentit, es va queixar que és un sistema que no incentiva l'estalvi i que, per tant, és poc sensible mediambientalment parlant.
CITA JOSEP ESPADALÉ
Espadalé va dir que les noves tarifes de l'aigua no tenen tampoc sensibilitat social.
Per la seva banda, l'ahir portaveu del grup del PSC, Josep Buxeda, va defensar així el nou sistema de tarificació de l'aigua.
CITA JOSEP BUXEDA
Les noves tarifes del servei municipal de subministrament domiciliari d'aigua van tirar endavant amb els vots a favor del PSC, Ciutadans de Palamós i el PP. CiU i l'Entesa hi van votar en contra i Esquerra Republicana es va abstenir.
Dani Reixach
Isabel Ruiz
Josep Espadalé
Josep Buxeda
Totes les notícies:
28/04/2026 - Societat Comencen les reunions participatives de l'Ajuntament de Palamós amb els veïns dels barris
L'Ajuntament de Palamós recupera a partir d'avui les reunions amb veïns de diferents zones del...
28/04/2026 - Societat La Síndica de Greuges arriba al final del mandat satisfeta amb l'experiència
La Síndica de Greuges de Palamós, Fina Camós, ha arribat al final del període de 5 anys al...
28/04/2026 - Serveis L'Oficina de Turisme i el Museu de la Pesca renoven els certificats de qualitat turística
El Consell Comarcal del Baix Empordà ha lliurat els distintius de qualitat turística a més de 90...
28/04/2026 - Societat L'hospital de Palamós acull una exposició sobre la història de la prevenció de riscos laborals
L'hospital de Palamós acull l’exposició 'Un viatge per la història de la prevenció de riscos...
28/04/2026 - Cultura Club de lectura juvenil 'Entre línies', avui a la Biblioteca Municipal
La Biblioteca Municipal de Palamós ha incorporat una proposta nova a la seva oferta de clubs de...