08/02/2008 Societat
El Ple municipal, reunit aquest matí en sessió extraordinària.
L’equip de govern municipal de Palamós ha defensat avui la seva gestió pel que fa al col•legi públic Vila-romà, i ha donat suport a la regidora d’Ensenyament, Raquel Gallego. L’executiu local reitera que la previsió de la Generalitat és que hi haurà nova escola l’any 2010 i afirma que el planejament urbanístic no serà cap obstacle per a l’obtenció de terrenys. Tot plegat s’ha debatut en el Ple extraordinari que l’Ajuntament de Palamós ha celebrat aquest matí, a iniciativa de tres grups de l'oposició, i que s'ha allargat durant dues hores.L'alcaldessa de Palamós ha fet ús de la paraula per defensar la gestió de la regidora d'Ensenyament, Raquel Gallego, de qui CiU, l'Entesa i ERC, havien demanat la destitució. Ferrés ha recordat la feina de Gallego per tirar endavant la llar d'infants municipal o el projecte Palamós Ciutat Educadora, a més de les nombroses gestions que ha fet en relació a la millora de les escoles Ruiz Giménez i Vila-romà. En aquest últim cas, Ferrés ha recordat que el projecte per fer el nou edifici de primària, ja està encarrilat.
CITA TERESA FERRÉS
Raquel Gallego ha fet una llarga exposició de totes les actuacions de manteniment que s'han fet al Vila-romà en els dos últims anys i també de les gestions entorn del projecte d'ampliació i millora del centre. Ha dit que els relacions amb la direcció de l'escola i amb l'AMPA són bones, i ha defensat així la seva gestió.
CITA RAQUEL GALLEGO
A banda de la del seu grup, la gestió de Gallego ha tingut també el suport del Partit Popular i del soci de govern del PSC, Ciutadans de Palamós. Escoltem el regidor d'aquest grup, Alfons Bartolomé.
CITA ALFONS BARTOLOMÉ
Com a portaveu del seu grup, el socialista Joan Gea ha destacat que els processos per millorar l'escola Vila-romà es van engegar l'any 2004, quan tocava i no per pressions, ha dit. Reconeix que es poden haver comès errors i que hi pot haver faltat informació però assegura que l'objectiu d'aconseguir la nova escola el més ràpidament possible és inequívoc. Gea s'ha mostrat molt dur, en un moment determinat del Ple, amb el regidor de l'Entesa, Èrik Solés, i amb la portaveu de CiU, Isabel Ruiz.
CITA JOAN GEA
També ha intervingut el regidor d'Urbanisme, Josep Buxeda, per explicar que el procés d'aprovació del nou Pla d'Ordenació Urbana de Palamós no influirà en l'obtenció dels terrenys que fan falta per ampliar l'escola Vila-romà.
CITA JOSEP BUXEDA
Des de l'equip de govern s'ha explicat també que, quan acabin les obres d'ampliació de l'edifici d'educació infantil, que s'estan executant ara, es mirarà de mantenir els mòduls prefabricats per tal d'ampliar temporalment els espais de l'escola.
Teresa Ferrés
Raquel Gallego
Alfons Bartolomé
Joan Gea
Josep Buxeda
Totes les notícies:
15/09/2026 - Política Ple ordinari de l'Ajuntament de Palamós amb proposta d'elecció de nou Síndic de Greuges
Després de l'habitual pausa de l'agost, com cada tercer dimarts de mes avui reapareix el Ple...
15/09/2026 - Serveis Escala del creuer Silver Ray al port de Palamós
Des de primera hora d'aquest matí fa escala al port de Palamós el creuer Silver Ray, de la...
15/09/2026 - Societat Palamós capta 69 donacions de sang en la jornada extraordinària al passeig del Mar
La donació extraordinària de sang que es va fer aquest dissabte passat al passeig del Mar de...
15/09/2026 - Cultura Un centenar d'infants participen a l'activitat de l'ANC 'Juguem en català!'
L'Assemblea Nacional Catalana Badia de Palamós fa un molt bon balanç de la primera edició de la...
15/09/2026 - Societat SSIBE amplia la cartera de serveis privats amb una clínica dental
L'Àrea Mutual i Privada de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, ha ampliat la seva oferta...