07/02/2008 Societat
Els pescadors de Palamós van començar a provar ahir les noves xarxes que volen utilitzar per tal de protegir el creixement de la gamba. Els patrons de les embarcacions es reuniran aquest vespre per fer una primera valoració de l’experiència.En concret, la prova es va fer ahir en tres barques d'arrossegament. Una va portar les xarxes que s'han utilitzat normalment fins ara. Una segona duia una malla romboidal de 50 mil·límetres, una obertura 10 mil·límetres major que l'habitual. La tercera barca portava una xarxa quadrada de 40 mil·límetres. Les embarcacions van poder feinejar al calador de Sant Sebastià, un dels llocs més importants per a la pesca de la gamba, i on no s'hi ha feinejat en les últimes setmanes. Després d'aquesta prova, els pesquers han tornat a sortir avui amb el seu aparellament normal. Aquest vespre és previst que els patrons de les embarcacions que ahir van fer la prova, facin una primera valoració de com va anar. En els pròxims dies, és previst que arribin més xarxes noves per, si convé, continuar amb les proves. L'objectiu és utilitzar un tipus de malla que deixi marxar la gamba més petita, garantint així la correcta reproducció de l'espècie.
El que està clar, en qualsevol cas, és que els pescadors palamosins han optat per fer una pesca més sostenible de la gamba, conscients que és la base de la seva activitat. Francesc Benaiges és el patró major de la Confraria de Pescadors de Palamós.
CITA FRANCESC BENAIGES
L'any passat, els pescadors de Palamós van capturar 150 tones de gamba. Més del 40 per cent dels 13 milions d'euros que va facturar la Confraria durant el 2007 van venir, precisament, de la venda d'aquest crustaci.
Francesc Benaiges
Totes les notícies:
28/04/2026 - Societat Comencen les reunions participatives de l'Ajuntament de Palamós amb els veïns dels barris
L'Ajuntament de Palamós recupera a partir d'avui les reunions amb veïns de diferents zones del...
28/04/2026 - Societat La Síndica de Greuges arriba al final del mandat satisfeta amb l'experiència
La Síndica de Greuges de Palamós, Fina Camós, ha arribat al final del període de 5 anys al...
28/04/2026 - Serveis L'Oficina de Turisme i el Museu de la Pesca renoven els certificats de qualitat turística
El Consell Comarcal del Baix Empordà ha lliurat els distintius de qualitat turística a més de 90...
28/04/2026 - Societat L'hospital de Palamós acull una exposició sobre la història de la prevenció de riscos laborals
L'hospital de Palamós acull l’exposició 'Un viatge per la història de la prevenció de riscos...
28/04/2026 - Cultura Club de lectura juvenil 'Entre línies', avui a la Biblioteca Municipal
La Biblioteca Municipal de Palamós ha incorporat una proposta nova a la seva oferta de clubs de...