31/01/2008 Societat
Un moment de la rua infantil d'aquest matí.
Avui, Dijous Gras, continuen els actes del Carnaval de Palamós amb la jornada que tradicionalment es dedica a la mainada. Aquest matí s'ha fet la rua infantil per a tots els nens i nenes de les escoles de Palamós que hi vulguessin participar. Un any més la participació s'ha vist limitada als alumnes de la llar d'infants Kumbaià de Sant Joan. La mainada ha sortit al carrer en una lluïda cercavila, amenitzada per la música de les carrosses de les colles d'animació del Carnaval de Palamós. A la tarda, a partir de les quatre, el Rei i la Reina del Carnaval han visitat l’escola Els Àngels i el centre Palamós Gent Gran. A les sis es farà un gran ball infantil de disfresses a l’envelat de la platja Gran. El ball comptarà amb l'actuació del conjunt 'Bugui Bugui' i de la Disco Mòbil Robert Figueras. Tots els nens i nenes que hi vagin disfressats tindran un petit regal.
Ahir al vespre, mentrestant, el Carnaval es va fer present ja amb força als carrers de Palamós amb la celebració de La Vesprà. Les colles d'animació van començar a ambientar els carrers, mentre el Rei i la Reina del Carnaval, llegien els seus particulars manaments des de la balconada principal de l'Ajuntament de Palamós. Escoltem ara la 'Pussa-ïda' i en 'Pussa-ït', recordant a tothom que el Carnaval de debò arriba aquest cap de setmana.
CITA 'PUSSA-ÏDA' I 'PUSSA-ÏT'
I demà divendres toca matinar. A les sis del matí, gran Despertà. Les colles d'animació recorreran els principals carrers de Palamós amb la música a tot volum, recordant tothom que és Carnaval i que cal sortir del llit. A dos quarts de nou, esmorzar popular a la plaça de Correus. Després, la Reina i el Carnestoltes faran una visita a l'Ajuntament de Palamós i al mercat municipal.
El Rei i la Reina del Carnaval de Palamós, a l'Ajuntament durant La Vesprà. (Fotografia cedida per Josep Lois).
'Pussa-ïda' i 'Pussa-ït'
Totes les notícies:
28/04/2026 - Societat Comencen les reunions participatives de l'Ajuntament de Palamós amb els veïns dels barris
L'Ajuntament de Palamós recupera a partir d'avui les reunions amb veïns de diferents zones del...
28/04/2026 - Societat La Síndica de Greuges arriba al final del mandat satisfeta amb l'experiència
La Síndica de Greuges de Palamós, Fina Camós, ha arribat al final del període de 5 anys al...
28/04/2026 - Serveis L'Oficina de Turisme i el Museu de la Pesca renoven els certificats de qualitat turística
El Consell Comarcal del Baix Empordà ha lliurat els distintius de qualitat turística a més de 90...
28/04/2026 - Societat L'hospital de Palamós acull una exposició sobre la història de la prevenció de riscos laborals
L'hospital de Palamós acull l’exposició 'Un viatge per la història de la prevenció de riscos...
28/04/2026 - Cultura Club de lectura juvenil 'Entre línies', avui a la Biblioteca Municipal
La Biblioteca Municipal de Palamós ha incorporat una proposta nova a la seva oferta de clubs de...