18/12/2007 Societat
Els veïns del carrer de Pere Joan amb les cases afectades per problemes d’humitat, reclamen novament a l’Ajuntament de Palamós que els doni una solució. Els afectats han entrat avui al registre municipal un informe tècnic que constata l’existència de filtracions d’aigua i d’esquerdes en algunes parets de les seves vivendes. Els veïns anuncien mobilitzacions i, de moment, penjaran un vídeo a Youtube mostrant els desperfectes de les cases.Les vivendes que presenten aquests problemes són les situades entre els números 60 i 106 del carrer de Pere Joan. Aquests habitatges daten de l’any 1982. Vint anys després, al 2002, es va urbanitzar una finca veïna, situada al carrer de Santiago Bañeras i Goday. Aleshores es va pactar que els nouvinguts farien un mur de contenció de terres, un tub de recollida d’aigües i que deixarien un passadís d’un metre i mig d’amplada entre les dues finques. Segons denuncien els afectats, però, aquest pacte no es va respectar i aquest passadís es va omplir amb terres i un nou mur. Des d’aleshores, els veïns del carrer de Pere Joan asseguren que reben els efectes de les aigües de pluja i que les terres acumulades fan cada vegada més pressió sobre el mur de contenció. El resultat, segons verifica un estudi encarregat pels propis afectats a un arquitecte, són les constants humitats i l’aparició d’esquerdes. Aquesta documentació s’ha entrat avui a l’Ajuntament de Palamós, instant el Consistori a trobar una solució. Teresa Robledillo, presidenta d’aquesta comunitat de veïns del carrer de Pere Joan.
CITA TERESA ROBLEDILLO 1
L’Ajuntament de Palamós va proposar, ja fa uns mesos, algunes solucions tècniques a aquests problemes però, segons els veïns, no s’ha fet res. Per aquest motiu, els propietaris de les cases anuncien mobilitzacions.
CITA TERESA ROBLEDILLO 2
El passat mes de maig, a les portes de les eleccions municipals, els veïns d’aquestes cases del carrer de Pere Joan ja van penjar pancartes de protesta i van sortir vàries vegades al carrer per reclamar solucions als problemes d’inundacions, humitats i esquerdes que pateixen.
Teresa Robledillo 1
Teresa Robledillo 2
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...